Har en dörr precis intill min ytterdörr i lägenhet. Jag skulle vilja kunna låsa denna innerdörr inför natten och tycker det ser ut som en ett lås där låshuset (biten som sticker ut) blir hård om man vrider om med nyckel? Eller är jag helt fel ute och denna dörr inte går att låsa? Om den går att låsa, vart hittar man nyckel?
 
  • En närbild på en träddörr med en delvis stängd dörrkrok och ett lås.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du testar låset med dörren på vid gavel och nyckel köper du hos låssmeden och dom finns färdiga.
Jag ser inte riktigt hela låshuset så kan inte riktigt avgöra om det är boda eller assa 404.
Däremot tycker jag inte att du bör låsa det på natten då det inte är bra om du måste utrymma akut mitt i natten vid t.ex en brand.
 
1 123abc skrev:
Du testar låset med dörren på vid gavel och nyckel köper du hos låssmeden och dom finns färdiga.
Jag ser inte riktigt hela låshuset så kan inte riktigt avgöra om det är boda eller assa 404.
Assa står det på dörren, så köpa en nyckel och testa om det funkar? Förstår problemet med att utrymma på natten, får fundera på det. Är orolig över min tendens att gå i sömnen, därför jag funderar på att låsa den dörren.
 
En nyckel 404 är det du ska ha.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.