Status
Tråden går ej att kommentera.
Som titeln lyder? Vad är bästa/smidigaste sättet att vattensäkra detta? Alla tips och tricks mottages varmt.
 
  • Under diskbänken med rör, isolering, tömningskorg för diskmaskin, kruka med aktivt kol och vitlöksklyfta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sänkskåp med rör, förvaringslåda, filtercylinder, glasskål och vattenglas. Oanvänt utrymme, något nedgånget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
  • Gilla
ullet och 2 till
  • Laddar…
Vad mer exakt vill du göra?
Är det botten du vill skydda eller där avloppet går ner?
 
Fyll hela utrymmet med silikon.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Jag hade tagit bort isoleringen och den stående skivan.
Om botten är fräsch så hade jag gjort en till bottenskiva, med urtag för avlopp och vattenrör.
Sen lagt en matta som svetsas i hörnen eller tätas med silikon.
Kan du lossa kopplingarna till vattnet så kan du halsa mattan över rören så får du det tätt
 
  • Gilla
arneri68
  • Laddar…
Frekkz Frekkz skrev:
Som titeln lyder? Vad är bästa/smidigaste sättet att vattensäkra detta? Alla tips och tricks mottages varmt.
Frekkz Frekkz skrev:
Någon som vet ett lite mer aktivt forum ? Gärna där det finns folk med kunskap. Kanske inte Birgit född -45 liksom...
Om jag ska va helt ärlig så är Birgit en av de klokare här på forumet! Så tycker du ska tagga ner och ta emot tipset👍
 
  • Gilla
  • Älska
Anonymiserad 137805 och 5 till
  • Laddar…
Jag hade tagit bort isoleringen beroende på vad den tillför. Satt 2 reglar längst in och förlängt din bottenskiva hela vägen in. Sedan lagt en bänkskåpsinsats och göra enligt beskrivning. Enkelt och säkert👍
 
Mugmaz Mugmaz skrev:
Fyll hela utrymmet med silikon.
Nej nej nej.

Det bästa @Frekkz kan göra är att fylla hela utrymmet med fogskum. Blir det svårt att stänga skåpsdörrarna är det bara att skära bort lite.

När han bett om ursäkt för att han är en ouppfostrad nolla kan jag kanske tänka mig att lägga upp en bild på hur det ska göras korrekt.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 137805 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.