Hur varmt har ni det i er bostad?

  • Antal röster
    139
Hejsan

Efter lite diskussioner om inomhustemperaturer, vad som är varmt och kallt och så vidare, blev jag lite nyfiken på vad som är "normaltemperaturen" inomhus i svenska hem, så

Hur varmt har ni det i er bostad?

Om ni har halva grader, eller så, så välj heltalsalternativet, dvs har ni 21.5 så rösta på 21, och skriv gärna en kommentar om det :)
 
Redigerat:
Krilleman
Jag har ca 22-23 inne på vintern. Snåla är inget för mig. Det är lagom att knata runt i T-tröja och något lättare på nederkroppen.

Finns det något värre än att komma hem till folk som har svinkallt inne?
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
22 på nedervåningen, 21 i källaren och övervåningen (sovrum) och 23-24 i tvättstugan/badrummet. Finns inget värre än att frysa inomhus.....
 
20°C, men när det är blåsiga och regniga vinterdagar så blir det ofta en kvällsbrasa eller två.

22°C nu klockan 23, och det är 2°C ute.

När våren kommer och solen börjar titta in går det inte att hålla så låg temperatur.


(Som alla förstår är jag omåttligt stolt över att jag kan skriva gradtecken ° :)
Liksom förmodligen ThomasX ;)
Dagens tips: Alt + 0176. Yrkesskadad efter att ha jobbat mycket med trigonometri)
 
  • Gilla
thomasx
  • Laddar…
21,5 Efter långa förhandlingar
 
Just nu 26 efter en brasa i kakelugnen, men normalt 22 med bergvärmen. Även på sommaren med frikyla.:D
 
runt 20,5° i köket där jag loggar. Kan krypa under 20 när det är milt och blåsigt, samt gå över 22 när man håller på med något.

Tycker att det är lagom, 21-22 kan vara skönt om man har T-shirt, men över det blir det ofta panikvarmt och jag mår bara dåligt.
 
20º är måltemperaturen, men soliga sommardagar kan det lätt komma över 30º.

Det finns tydligen två olika gradtecken. 167:º 0176:°
 
KnockOnWood skrev:
20°C, men när det är blåsiga och regniga vinterdagar så blir det ofta en kvällsbrasa eller två.

22°C nu klockan 23, och det är 2°C ute.

När våren kommer och solen börjar titta in går det inte att hålla så låg temperatur.


(Som alla förstår är jag omåttligt stolt över att jag kan skriva gradtecken ° :)
Liksom förmodligen ThomasX ;)
Dagens tips: Alt + 0176. Yrkesskadad efter att ha jobbat mycket med trigonometri)
Ja ja skryt på:) jag sitter på ipad hur gör jag då! Där fick då nåt att tänka på:wow:
Men på frågan svarar jag 20 grader. Sambon tycker det är lite kallt så hon har alla kläder samt någon extra tröja på sig, sonen på 2,5 går i blöja största delen och själv skriver jag detta i min normala hemma mundering nämligen kalsonger! Värme inomhus är vidrigt tycker jag.
 
23 grader . Eldar på i braskamin. Utan eldning 18 grader.
 
Just nu 21,7c men ligger stabilt mellan 21,5 och 22,5

Vill ha det varmt o skönt inne under vintern, det får lov att kosta helt enkelt
 
Runt 23 året om, man ska ju kunna gå i T-shirt hemma även på vintern.
 
  • Gilla
Robster90 och 2 till
  • Laddar…
22grader minimum inne under vintertid, ibland närmare 30 efter myseldning i kaminen :) , 2 ungar som springer runt i blöja och kallingar, medans sambon har tjocktröjja å ulltofflor, haha.
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Kromo skrev:
Ja ja skryt på:) jag sitter på ipad hur gör jag då! Där fick då nåt att tänka på:wow:
...
Det måste väl finnas nån app :rolleyes:


Kromo skrev:
...Sambon tycker det är lite kallt så hon har alla kläder samt någon extra tröja på sig...
Nåtot mer värme så kanske du skulle få njuta av ett lite mer lättklätt sällskap :cool:
 
P
22-23 grader är min trivseltemperatur. Blir det kallare inne så är det svårt att sova och lederna börjar protestera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.