Jag har låtit göra om ett funkiskök, men originalstommar osv är kvar intakta. Bland annat ett slags bakbord som jag tror är överflödigt, men vill kunna använda utrymmet på något fiffigt vis. Jag tänker mig något utdragbart för t ex brickor, kryddor och/eller olja - nån som har tips på tillvägagångssätt? Se bild.

Mvh Aron
 
  • Vitt köksskåp med öppen sektion där det tidigare funnits ett bakbord. På bänkskivan finns köksartiklar inklusive en medicinflaska, en stekpanna och en tallrik.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett utdragbart bakbord i ett funkiskök med träbänkskiva, bredvid diskhon och ett vitt skåp med kromhandtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inbyggd förvaringslåda i ett kök bredvid ugnen, utdragen ur sitt skåp. Köksbänken har en skärbräda, kryddburk, stekpanna, mixer och andra köksredskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Väldigt fint kök!

Gör dig inte av med bakbordet, någon annan kan vilja ha det när du inte längre bor kvar. (Jag tycker att det är mkt praktiskt att baka på bakbord.) Men om du vill ha utrymmet till ngt annat finns det utdragbar inredning på flera köksföretag men det kan vara så att utrymmet är lite för smalt, speciellt för att det ska gå att montera skenorna som de flesta system bygger på.

Det kan också vara idé att titta på inredning till städskåp som ofta innefattar en skena som bara sitter på en vägg i skåpet och som det går att fästa dv hyllor och lådor på, men återigen tror jag att det blir svårt att komma åt och skruva upp en skena.

Vi har ett liknande skåp som vi har skärbrädor och plåtar i, som vi då bara ställer in i skåpet. I ett annat kök jag har haft har det suttit en utdragbar stång för kökshanddukar i ett sådant smalt utrymme, men i ärlighetens namn tycker jag att handdukar som förvaras i ett sådan utrymme inte torkar ordentligt om man tex har torkat disk med dem så det är nog inte något jag rekommenderar.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.