Forskare vid Karlstads Universitet genomför en studie om konsumenters upplevelser av hantverkartjänster. Studien kommer att användas som underlag för Konsumentverkets åtgärdsförslag för en bättre marknad.
Har du lust att berätta om dina upplevelser? De söker nu deltagare, så hör i så fall av dig till dem om du just nu anlitar hantverkare och har färska erfarenheter att dela med dig av. Här har du alltså möjlighet att påverka reglerna för hantverkare i framtiden.

Du kan läsa blogginlägget här: Hur upplever du hantverkartjänster?
 
Det här måste ju vara den absolut smartaste idén att få fram korrekta uppgifter då man frågar under ett projekts gång....annars när det är frivilligt så kommer ju så klart fler missnöjda än nöjda att ställa upp just för att dom vill "lufta" sig efter ett färdigt projekt så då blir ju undersökningarna "vinklade". Mycket bra både för branchen och konsumenterna, första riktiga undersökningen som är mer eller mindre 100% relevant i slutändan samt att man kan se när i projketet ev brister kommer.
 
G
Hur värderar man ett resultat? Om 85% är missnöjda, om 45% är missnöjda eller om 25% är missnöjda. Med vilket resultat nöjer sig byggbranschen?
Tror ni att dom som blivit sämst behandlade av byggbranschen vill ställa upp på detta projekt? Knappast! Man har inte tid och ork för en sådan sak då! Det är dom som är nöjda eller bara lite missnöjda som kommer att ställa upp på en sådan undersökning.
Oavsett utgången av rapporten så kommer byggbranschen att skita i den! Det är bara att gå i konkurs och börja om i nytt namn. Som alltid!
 
Tydligen vet du inte att konsumentverket samarbetar med svensk byggindustri och EIO bland annat för att stävja problemen.
Studien är vad jag fattar annonym och sker flera gånger under projekten och man bör ju se vad konsumenterna då ev är missnöjda med också, inte bara ett missnöje.
 
G
Hehehe... Nej det vet jag tydligen inte! :D Men vad jag vet är att SnickarBenny, RörJonny och PlåtRonny skiter i dessa utredningar! Dom bygger fort men fel och tar alldeles för mycket betalt för det. När dom sen blir påkomna så lägger dom ner firman och startar en annan och fortsätter lura kunder. Det är så dagens byggare tänker. Dom skiter i EIO eller Svensk byggindustri!
 
Ok, intressant att veta för varken jag eller de jag samarbetat med inom samma yrke eller andra yrken i branchen tänker så. Men, jag tycker nog det är enklast att du tar en titt på vad som skrivs på konsumentverkets sida om just detta och vad de gör för att upplysa företagen. men så länge det finns konsumenter som går med på bluffarnas krav osv så finns dom kvar men de som gör fel utan bättre vetande och driver ett företag seriöst får ju då istället råd och kan avhjälpa bristerna som uppstår.
 
G
De e bra glufsglufs, fortsätt ni i samma självdestruktiva stil och skyll på kunderna. Branschen fungerar ju så jättebra idag...! NOT! Hur kan du vara så ovetande och naiv?!
Det som är glädjande är att kunder numera oftare sätter hårt mot hårt! Kameraövervakning, allmän domstol osv osv. Det kommer inte att bli lika lätt att bygga fort men fel i framtiden!
 
Jaha, det var ett troll vi hade med att göra....
 
G
När argumenten tryter så brukar man dra "trollkortet". :D Lustigt! Men som sagt, kör du på i din fantasivärld. Du måste leva på en annan planet om du inte märker att byggbranschen är extremt illa ansedd och har stora problem! En svinig bransch där fort men fel är kutym.
 
K
Här kommer ett troll till. Jag tycker att de flesta byggare är för dåliga och bryr sig mer om snabba pengar än yrkesstolthet.
Varför är man ett troll när man tycker så, nästan alla jag känner tycker ju så!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.