Har en gammal oljepanna i källaren som jag vill bli av med efter ett husövertagande. Den har inte använtas på länge och jag hade antagit att den var tömd, men icke...

Jag har tagit bort de yttre plåtarna så den ser ut som på den bifogade bilden.

Min fundering är hur man smidigast får ut vattnet? Suger man ut det från de anslutande ledningarna på toppen eller sågar man ett hål i själva cisternen.

Det finns inte någon uppenbar tappventil. Åtminstone ingen det kommer vatten ur...

L Gammal oljepanna utan yttre plåtar i en källare, synliga anslutningar och isolering med slitage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Åsa Lund
Riv- och saneringsfirma kan nog fixa sånt. Och be dem dra av värdet av oljan i tanken från priset vad de vill ha betalt
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Riv- och saneringsfirma kan nog fixa sånt. Och be dem dra av värdet av oljan i tanken från priset vad de vill ha betalt
Tack. Var kanske otydlig, men det är vattnet i själva varmvattenberedaren jag vill ha ut. I alla beskrivningar av demontage av oljepanna står det bara att vattnet ska tömmas, men inget om hur man gör detta...
 
En trädgårdsslang ner i rören på toppen och antingen gör du en hävert eller använder en gardenapump till borrmaskin/skruvdragare
 
J JerreEssberg skrev:
En trädgårdsslang ner i rören på toppen och antingen gör du en hävert eller använder en gardenapump till borrmaskin/skruvdragare
Får bli hävertpump fr Biltema, tack f tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.