Så jag har fått ok att ta bort dessa kablar av fastighetsvärden, men aldrig gjort något liknande förut.

De sträcker sig genom tre rum. Vart börjar man? Kan jag dra ut dem eller ska jag klippa av dem? Måste jag stänga av elen? Många frågor!

Mvh
Förvirrad 25-åring
 
  • Eluttag på vägg, vit sladd ansluten, slitna plintar, smutsigt golv, off-white vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn med parkettgolv, elsladd, lister, nötta kanter, kabelklämma, vita väggar, oavslutad kabelinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hörn av ett rum med sliten vägg, golvlist och elledning. Dörröppning syns delvis. Slitet och i behov av underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit radiator, eluttag, trägolv, kablar, vägg, vit list, inomhusmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klipp av på väl valda ställen och slit bort bara. Behöver inte stänga av någon el.
 
  • Gilla
Mepa2023 och 1 till
  • Laddar…
Där finns ingen spänning på dessa, (utgår från att abonnemang är uppsagt).
Du kan på enklaste vis dra eller klippa bort kablaget.

Eran med fast analog telefoni är över.
 
  • Gilla
Mepa2023 och 1 till
  • Laddar…
Ta bort allt du kan, klipp dra och slit :) Ingen farlig spänning i dessa, men det är bra om du hittar inkommande och isolerar den.
Såvida du inte tror att det kommer till nytta nån gång?
 
  • Gilla
Mepa2023
  • Laddar…
namnbyte
NICHOLAS J NICHOLAS J skrev:
Ta bort allt du kan, klipp dra och slit :) Ingen farlig spänning i dessa, men det är bra om du hittar inkommande och isolerar den.
Såvida du inte tror att det kommer till nytta nån gång?
Behöver inte ens isoleras, förutsatt om det sitter mätutrustning kvar på station kommer den enbart varna för kortslutning. Men det var mången år sedan Skanova började koppla bort LIC:ar för de förbindelser som inte hade fast telefoni.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.