Hej,

Jag behöver hjälp med hur jag ska kunna ta loss detta innetak utan att förstöra det? Min plan är att mål det vitt, men för att få det riktigt snyggt och för att jag är nyfiken hur det ser ut ovanför skulle jag vilja ta loss det.

Jag har testat med olika verktyg, men det sitter som om det är limat! Sätter jag för mycket kraft spricker bara ytterkanten. Jag misstänker att detta är nån typ av tak där plankorna skårar in i varandra?

Någon som kan hjälpa mig? :)
 
  • Träinnetak med skarvade plankor och en oskyddad elledning som sticker ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träpanelt innertak med skarvar mellan plank, behöver tips för varsam demontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är nog not och spont ja så helt lätt är det nog inte. Dessutom torrt så det blir nog bara kaffeved innan man är klar........
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ja dom är säkert spontade och sitter i varandra. Sedan kan de vara spikade mot regel/tak mha små clips.
Jag hade inte rivit ner taket utan bara målat det som det sitter. Det blir onödigt mycket arbete med att ta bort och sedan sätta upp det igen imho.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jo det lutar ju nu mot att bara låta det sitta. Nästan mer nyfikenhet än något annat som gör jag vill ta ner det :)

Kanske får kolla på vad ett billigt snyggt nytt tak kostar om nyfikenheten blir för stor :)
 
E e-Fredde skrev:
Jo det lutar ju nu mot att bara låta det sitta. Nästan mer nyfikenhet än något annat som gör jag vill ta ner det :)

Kanske får kolla på vad ett billigt snyggt nytt tak kostar om nyfikenheten blir för stor :)
Måla det. Lägg ner nyfikenheten när du bara förstör nått fint.

Livet som husägare. Lära sig att inte riva i onödan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.