Föra året köpte vi en ny Huskvarna batteri gräsklippare och vi märker att den är så kraftig att det känns som att vara ut med en olidlig jätte hund..det är den som bestämmer farten och vi springer efter som idioter. Försöker hålla - i men fram hjulen och klippaggregat pekar upp i luften
Huskvarna har svarat "så är det" och och att det inte finns ett sätt att ta ner farten. Mitt förslag att tränga in en gammal gummi sko ska de tänka på
Jag fundera nu, om det finns ett sätt att kontrollera batterikraft till motorn med någonting som liknar en dimmerswitch. Ska mindre batterikraft till drivmotorn sänka farten??
 
  • Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag tror jag förstår hur du menar.
Jag upplevde något liknande nu när jag testade 5 batteridrivna gräsklippare och i början inte riktigt visste hur allt fungerade.

Resultatet var att jag upplevde att gräsklipparen skenade och ökade takten när jag skulle svänga tvärt i 90 grader. Det resulterade i att jag råkade köra sönder en blomkruka.

Vad heter modellen? Är det endast en hastighet som gäller? Kan du inte stänga av framdriften när du svänger eller kanske lite då och då när du kör maskinen framåt?

Jag tror inte mindre batterikraft leder till lägre hastighet. Jag tror att det är samma hastighet hela tiden tills det att batteriet är slut. Men jag är också intresserad av att veta svaret.
 
  • Söndrad blomkruka och jord på stenplattor vid husrad efter en olycka med batteridriven gräsklippare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.