Håller på att dränera med ISODRÄN (fast jag använder ett annat märke, men samma princip).

Längst upp sätter jag en plastlist (den gula på bilden i länken jag skickar med). Skruvar dit den med 70 cm mellanrum, men hittade en tub OS200 som jag klämde dit mellan list och vägg. :surprised: Men blev nu osäker, ska det vara så tätt ? Är det tänkt som en typ av luftspalt kanske ?

Länken under har en bra bild som visar dom olika delarna. Den gula listen överst är det jag undrar över hur tätt det ska vara mellan vägg och list ?
http://www.byggros.com/sv/produkter/6000-dranering-fukt-linjeavvattning/isodran-skivan

(Har gjort ena kortsidan, men vore bra att veta innan jag fortsätter runt hörnet.)

Tacksam för svar.
 
Isodrän vill att man fogar där för att dagvatten inte ska leta sig ner. Jag har skippat det eftersom jag vet säkert att det är snustorrt närmast huset.
 
  • Gilla
Torgny Jonsson
  • Laddar…
Det ska vara tätt , svårt att få till en luftspalt när det ligger ca 10 cm under jord
 
  • Gilla
Torgny Jonsson
  • Laddar…
Tack för svaren. Då ska jag fortsätta "kleta" på. Allt som blir lite tätare är väll bra då :)
 
  • Gilla
larsson r
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.