Hej!

Badrummet är 5.2 m2.

Ebeco har CableKit300 med effekt 540 W som avser för 5.4 m2. Eftersom vi inte kommer att ha någon ytterligare värme än golvet så är min undran hur tätt man kan lägga slingorna. Kan jag köpa kanske 650 W som är för 6.5 m2 . dvs 125 W per m2. Eller kanske 155 W per m2.

Som vanligt så får jag inte tag på elektrikern och extrapriset på Ebeco gäller bara månaden ut och jag måste handla detta i helgen.

:DErber
 
Kolla om det finns någon läggningsanvisning på Ebeco:s hemsida. Där ska du isf kunna se vad minimiavsåndet ska vara. ;)
 
Oj.....nu var var du bra allt smart!!:D
Tänkte inte på det. Tyvärr så får jag upp att jag, av någon jäkla anledning inte kan läsa .php filer som deras monteringsanvisning är formaterad till. Får hoppas att man kan detta i butiken. Men som vanligt så står det väl någon i butiken som lika gärna kunde sitta i kassa på ICA. Fackhandel i all ära.

Stort tack, trevlig helg.

/E
 
hjälpte en kompis med ebeco kit som gjorde misstaget att tänka hmm, 8kvm badrum 8kvm värmegolv, men det går bort en hel del som du inte kan lägga, toastol, runt brunnen i ducsh eller under badkar, och du ska inte lägga under skåp. I instruktionerna har jag för mig att det stod 10-15 cm mellan slingorna efter samtal med deras support så gick det bra med 8 cm.
 
erber skrev:
Oj.....nu var var du bra allt smart!!:D
Jag vet. :D
 
C-C är bus enkelt att räkna ut. Mät upp den effektiva golvytan som skall värmas sedan är det bara att använda formel som du hittar här en PDF fil.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.