Skånepöjk
Hur skulle du göra här för att täta under diskhon?
Hade det varit små hål runt varje genomföring hade det varit lättare...
Tror inte det är ett krav att ha tätskikt under diskhon men vill göra det så bra som möjligt.
 
Skånepöjk
Fungerar inte för mig att lägga upp bilder just nu, märkligt. men har alltså 1 avlopp och 2 tappvattenrör som går upp genom skåpets golv och hålet är ca 20-20cm...
 
BirgitS
  • Gilla
Skånepöjk
  • Laddar…
Jag lappade igen spånskivan och lade in vanlig plastmatta med uppvik mot sidorna och tight tätning mot rören.

Protte
 
  • Gilla
Skånepöjk
  • Laddar…
Skånepöjk
Äntligen funkade det att ladda upp bilder!
ledsen för dålig återkoppling.

hur gör Jag det är korrekt och enligt konstens alla regler?
 
  • Rörinstallation under diskbänk med öppet hål i skåpet där rören går igenom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörinstallation genom golv med synlig öppning runt ett grått avloppsrör och vita kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Skånepöjk
BirgitS BirgitS skrev:
Här är de branschregler som gäller just nu: [länk]

Eftersom jag inte vet hur det ser ut så kommer här några exempel.
Diskbänksinsats för placering på skåpbotten : [länk]
Tätningssats kring rör: [länk]
tack! Men de där
Tätningssatserna kring för kröken att man har ett runt fint hål de avloppet eller tappvatten kommer ut =\
 
Skånepöjk
prototypen prototypen skrev:
Jag lappade igen spånskivan och lade in vanlig plastmatta med uppvik mot sidorna och tight tätning mot rören.

Protte
bild? :)
 
Sorry, det var förra köket, nuvarande har jag inte hunnit på typ 5-6 år.

Protte
 
BirgitS
Skånepöjk Hällvetet skrev:
tack! Men de där
Tätningssatserna kring för kröken att man har ett runt fint hål de avloppet eller tappvatten kommer ut =\
Tätningsmassan används för att få det tätt mellan rören och plastskyddet som ligger på botten, och plastskyddet har förstås inte onödigt stora hål som i din skåpbotten. De skåror i plastskyddet som man behöver göra för att få det på plats tätas med tätningsbanden. Det finns instruktioner i påsen om hur man ska göra.
 
Skånepöjk
BirgitS BirgitS skrev:
Tätningsmassan används för att få det tätt mellan rören och plastskyddet som ligger på botten, och plastskyddet har förstås inte onödigt stora hål som i din skåpbotten. De skåror i plastskyddet som man behöver göra för att få det på plats tätas med tätningsbanden. Det finns instruktioner i påsen om hur man ska göra.
aha, så om jag köper både de produkterna du länkade till så borde jag kunna lösa problemet?
 
BirgitS
Det gick bra för oss i alla fall :)
Men det finns antagligen alternativa produkter som fungerar lika bra.
 
  • Älska
Skånepöjk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.