Okej, jag får ursäkta min brist på rätt ord på saker och ting här. Men jag ska sätta in en avfuktare i krypgrunden och behöver täta alla springor som finns i krypgrunden. Runt om farstun är det en glipa på några centimeter från själva murbruket och upp till träkonstruktionen förutom i hörnen. Vad kan jag täta det här med? Snabbt och enkelt prioriteras, det kommer inte synas i vilket fall såvida man inte står på huvudet. Sedan är det lite småhål runt hela huset som skulle behöva fyllas igen. Vad ska jag göra det med?

Tack på förhand!
Springa mellan murbruk och träkonstruktion på ett hus, med spindelväv och stenar på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Glipa mellan murbruk och träkonstruktion under en farstu, med oregelbundet murbruk och kabel monterad under den röda träfasaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor spricka och flera småhål i grunden vid en farstu, omgivna av vissna löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hål och sprickor i grundens murbruk under en farstu, med småstenar och grus runt om.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fogskum är enklast för att täta större hål. Latexfog för utebruk går bra till små hål.
 
  • Gilla
kedjehus1973
  • Laddar…
Du ska täta grunden för att du behöver avfukta den?🤔
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Du ska täta grunden för att du behöver avfukta den?🤔
det är vad man behöver göra om man ska installera en sorption avfuktare. Den blåser tork luft under huset, och fuktig luft ute
 
Claes Sörmland
Några säckar grovbetong. Blanda med skyffel och släng på. Är det större hål köp 9 cm lecablock och mura in. De kan med stor lätthet sågas med en tigersåg med rätt blad. Allt finns på t ex Byggmax.

Låt inte betongen ligga emot träet så häfta på en remsa syllpapp före du börjar med betongen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.