Hej!
Jag ska tapetsera denna väggen. Vänstra hålet är ett gammalt comhem-uttag som vi inte använder längre. Och som jag då tänkte passa på att ta bort. Jag tog bort kontakten och tänkte sätta nån träbit och sen spackla. Men hur gör jag detta bäst, hur får jag fast biten bra?
 
  • Ett gammalt comhem-uttag i en vägg, vänster om ett dubbel-eluttag. Vägguttaget är borttaget och hålet lämnat öppet inför spackling och tapetsering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en vägg med ett runt hål där ett gammalt comhem-uttag har tagits bort, exponerar ledningar och en orange bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blev ett lock för padelbollar, gjorde hål och skruvade fast. Ruggade med sandpapper. Hoppas spacklet sitter kvar.
 
  • Ett lock för padelbollar fastskruvat i en yta, med texten "HEAD" synlig. Omgivningen är bearbetad och förberedd för spackling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
spik&son
  • Laddar…
Nja, det är ju inte den bästa lösningen eftersom locket antagligen är för böjligt så risken finns för sprickor, även om du lagt pappremsa (eller glasfiberremsa.

Du skulle ha köpt en liten påse husfix, gipsputs, eller liknade och fyllt hålet och sen spacklat på.

Det finns också "hålfixare" på måleributiker som man kan limma över hål och sen spackla och måla.

Din lösning kan förvisso också fungera om det inte finns rörelser i väggarna, så håll tummarna!
 
Tack bra tips. Ska köra remsa i alla fall och göra ett försök.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.