Hej!
Hur angriper jag bäst kakeldekorationer som säkert bitit sig hårt fast under lång tid (30 år)?
 
hej.

Finns säkert många knep. Ett som jag provat är lite tidskrävande men som går till så här.

Spraja diskmedel på själva dekorationen.

Tejpa upp en het blöt handduk över så tätt som möjligt, spraya handduken med hett vatten när handduken kallnat lite spraya igen det tar från några timmar till hela dagen beroende på dekoration. Såvida det inte är nåt speciellt klister :S så ska du kunna skrapa bort det med en grova sidan på en disksvamp.
 
Tack för tipset! Verkar vara en god idé att hetta upp . Synd att jag varken har varmluftspistol eller hårtork. Hm...låna?
 
Redigerat:
kina33 skrev:
Tack för tipset! Verkar vara en god idé att hetta upp . Synd att jag varken har varmluftspistol eller hårtork. Hm...låna?
Det beror ju på lite vad du har för dekoration, är den helt i plast då kan ju en varmluftspistol funka, ja det är bara att prova sig fram.
Värme och fukt.d^_^b
 
Fönsterskrapa från Byggmax á 18:- är ett vettigt alternativ annars...

30622_534x534.jpg
 
Ja det låter bra! Har kört med en kökskniv och faktiskt fått bort en av dekorationerna idag, men...under den kom det fram EN ANNAN dekoration som är mkt tunnare och den verkar kräva något av typ rakblad
 
Bland andra Biltema säljer rondeller som man sätter i borrmaskinen för att ta bort vinyldekor på bilar med. Borde funka här också.

Lycka till!
Ronnie
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.