Tycker det ser riktigt B ut med IKEAS märkning IKEA BY WHILPOOL. KAn man skrapa bort denna märkning på rostfria grejorna eller finns det något lösningmedel som funkar?
 
Om man inte vill ha "märkningen" kan man ju välja att skita i deras vitvaror och ta något annat märke från "scratch"...
 
ojva skrev:
Om man inte vill ha "märkningen" kan man ju välja att skita i deras vitvaror och ta något annat märke från "scratch"...
Fast om man i övrigt tycker att vitvaror från IKEA är ok och den enda nackdelen är just loggan så kan det fortfarande vara intressant att ta bort loggan (vilket tråden handlar om).

Jag har t.ex. en bil där det redan från fabrik är beställt att det inte ska finnas någon modellbeteckning på bakluckan. Jag går ju inte och köper ett annat bilmärke bara för att jag inte tycker det är snyggt med modellbeteckning på bakluckan.

Hur sitter loggan? om den är påklistrad borde en trasa med lite T-röd (heter väl något annat i dessa dagar) hjälpa. Det måste vara någon mer än jag och cameljointen som tycker IKEA's logga är lite B-aktig.
 
Köp mieleklistermärke och klistra över, se till så det inte hamnar snett bara för då genomskådar nog polarna er.........
 
pappskallen skrev:
Köp mieleklistermärke och klistra över, se till så det inte hamnar snett bara för då genomskådar nog polarna er.........
Tack för tipset!

Så här blev det:
miele%20micro.jpg

Tror du polarna går på att det är en Miele M 611 S nu?
 
Men det är ju skillnad på en bil om du väljer att ta bort märket ..det är ju ingen risk att audi får credit för din volvo liksom ;-)haha Men Ikea vill skylta med sitt märke då dom är delaktiga i produktionen av just dom modellerna..
 
Man kanske skulle ta och klistra på ett Lexusemblem på sin Toyota........
 
Här haglar ironin!

Tycker märkningen IKEA from eller by Whirlpool är ful. Produkterna i sig är det inget fel på . Därav min fråga.

Och ni som jämför med bilar, idag tar man ofta bort märkningen exempelvis tar man bort V70 och Volvo på bakluckan för att det ger ett cleanare uttryck. Same shit här, ser för taskigt ut med loggan.
 
Håller med om att loggan är ful och jag tror inte den går att ta bort utan att det blir märken.
Antingen får man gilla läget eller köpa andra varor. Jag valde att köpa varor på annat ställe.
 
Hehe låter som ni skäms över att ha Ikeagrejer? Kan tänka mig att utomlands anses det som "exotiskt" och annorlunda att ha just Ikeagrejer.

Har själv Ikeas vitvaror och skiter fullständigt i en loggas betydelse i helheten. Men det är jag det.
 
gluecifer skrev:
Hehe låter som ni skäms över att ha Ikeagrejer? Kan tänka mig att utomlands anses det som "exotiskt" och annorlunda att ha just Ikeagrejer.

Har själv Ikeas vitvaror och skiter fullständigt i en loggas betydelse i helheten. Men det är jag det.
Nej skam har inget med saken att göra. Tycker helt enkelt att loggan är ful. Kunde lika gärna ha stått BOSH FASHION LINE i samma stil så hade jag velat ta bort det.
 
Inte för att vara otrevlig, men om man köper IKEA-prylar är det vissa bieffekter man får ta.
 
JK skrev:
Inte för att vara otrevlig, men om man köper IKEA-prylar är det vissa bieffekter man får ta.
Håller jag inte med om, IKEA är ett designinriktat företag så de borde löst detta snyggare.
 
Jag håller med cameljointen. Det är synd att de smetat ner vitvarorna med IKEA-loggan. Det står ju inte "IKEA" stämplat på köksluckorna eller egentligen på några av produkterna.
 
cameljointen skrev:
Nej skam har inget med saken att göra. Tycker helt enkelt att loggan är ful. Kunde lika gärna ha stått BOSH FASHION LINE i samma stil så hade jag velat ta bort det.
Hade kanske varit okey om det hade stått BOSCH.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.