Klinkergolv med vita avlagringar på och mellan plattorna, fuktindikationer nära fogar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avlagringar och mögel på fuktigt klinkergolv med skadade fogar och lösa plattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klinkergolv med borttagna plattor visar underliggande fukt och mögel, med synliga avlagringar och löst material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan en tid så har vi fått ”avlagringar” (inte vanlig smuts) på och kring fogarna på klinkergolvet utanför duschutrymmet i vårt badrum. Det är alltså inte i själva duschhörnan utan utanför den. Tvättar man bort dem, kommer de tillbaka efter ett tag. Jag har också märkt att ett par plattor sitter löst.

Häromdagen skrapade jag bort fogen med en fogskrapa och lyfte bort några plattor. Under dessa så är det fukt och något vitt som jag antar är mögel.

Golvetkonstruktionen är ett träbjälklag men en tunn gjuten platta på, detta över en krypgrund. Då jag inte kan se, känna eller lukta någon fukt i krypgrunden, tror och hoppas jag att tätskiktet är helt.

Hur stort problem har vi? Kan detta vara ett försäkringsärende?
Vad göra? Räcker det med att försiktigt skrapa bort fästmassan (se film) Sätta tillbaka klinker och foga om?
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.