Hej,
Vi fick vår sändning med takpannor och tillbehör levererade idag, vi tyckte ganska många var sönder.
Nu vill jag stämma av med er hur många pannor ni hade accepterat var trasiga (antal eller procent går bra).
Jag har försökt läsa mig till om Monier skriver ut om man ska räkna med en viss del som svinn, men det verkar de inte göra. Däremot ska man höra av sig till dom, vilket vi kommer göra.

Mvh
 
Casaloco
Fick ingen panna som var trasig när jag beställde hem 2 pall btg takpannor för ett tag sedan


Skulle själv reklamerar om det var fler än någon enstaka som var trasig. Egentligen ska alla vara hela
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Casaloco Casaloco skrev:
Fick ingen panna som var trasig när jag beställde hem 2 pall btg takpannor för ett tag sedan
Nä, vi fick 29 pallar obehandlade tegelpannor, där fanns vissa pallar där det inte fanns någon som var trasig, men större delen av pallarna hade trasiga pannor.
 
M
Hur kan det vara kutym att vissa ska vara trasiga?

Betalar jag för 49 pannor så ska jag ha 49 pannor att lägga på taket. Annars får de ju börja ta betalt för 45 pannor och skicka 49 för att täcka upp för risken.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 7 till
  • Laddar…
M Marcussjogren skrev:
Hur kan det vara kutym att vissa ska vara trasiga?

Betalar jag för 49 pannor så ska jag ha 49 pannor att lägga på taket. Annars får de ju börja ta betalt för 45 pannor och skicka 49 för att täcka upp för risken.
Ja, jag köper det, men kan ändå förstå om 10 pannor hade varit sönder vid leverans. Men inte när det är över 100-150 pannor.
 
M
X xLnT skrev:
Ja, jag köper det, men kan ändå förstå om 10 pannor hade varit sönder vid leverans. Men inte när det är över 100-150 pannor.
Jag hade inte köpt det heller, går 10 pannor sönder så har man för dåligt packningsmaterial (typ avsaknad).

”Bosse - hämtar du alla pannor som är trasiga från tillverkningen så slänger vi på dem lite random innan pallarna plastas in!”

Smart sätt att hantera skräpet på! :D
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Dom brukar ta bra höjd för trasiga pannor. Du lär ju se om dom räcker oftast blir det många över. Tycker inte man skall gnälla innan taket är lagt, för troligtvis har du beställt kvm och inte antal.
 
M
R RoBo skrev:
Dom brukar ta bra höjd för trasiga pannor. Du lär ju se om dom räcker oftast blir det många över. Tycker inte man skall gnälla innan taket är lagt, för troligtvis har du beställt kvm och inte antal.
Om det är så, att man får 12kvm när man beställer 10, så är det ju helt OK som jag skrev tidigare :)
 
A
När vi la pannor för några veckor sen, så stod det tydligt att en viss procent kross var beräknad. Jag tror det var 2% som Benders sa.

Jag ser det inte som konstigt och hade med det i min prisberäkning.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
R RoBo skrev:
Dom brukar ta bra höjd för trasiga pannor. Du lär ju se om dom räcker oftast blir det många över. Tycker inte man skall gnälla innan taket är lagt, för troligtvis har du beställt kvm och inte antal.
Vi har beställt antal, så många som Monier har räknat ut att det ska gå åt enligt takplanen från takstolstillverkaren.
Vi har fått ett exakt antal (7344st), som de har tagit betalt för.
 
Scouten skrev:
När vi la pannor för några veckor sen, så stod det tydligt att en viss procent kross var beräknad. Jag tror det var 2% som Benders sa.

Jag ser det inte som konstigt och hade med det i min prisberäkning.
Jag har letat efter samma sak hos Monier, men de skriver inte ut detta någonstans, inte som jag har kunnat hitta iaf.
 
richardtenggren
Benders kompenserade oss för de trasiga pannorna vi fick levererade då vi beställde 12 pallar och det var typ en halv pall med trasiga pannor.
29 pallar låter som ett stort tak? :D
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Benders kompenserade oss för de trasiga pannorna vi fick levererade då vi beställde 12 pallar och det var typ en halv pall med trasiga pannor.
29 pallar låter som ett stort tak? :D
Mjo, det stämmer. 660kvm, så jag har att göra i sommar :)
 
Varför beställer man antal i stället för kvm ? Verkar ju onödigt. Är nog väldigt ovanligt vid större tak.
 
R RoBo skrev:
Varför beställer man antal i stället för kvm ? Verkar ju onödigt. Är nog väldigt ovanligt vid större tak.
Varför tycker du det spelar någon roll om man får leveransen i kvm eller i antal?
Känns som enheten inte spelar någon roll.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.