Jag föredrar snygga rördragningar, så när jag upptäcker tveksamma lösningar som tidigare husägare accepterat har jag svårt att låta det vara.

Senaste nålen i ögat är denna under tvättstället i gäststugan. Blev tydligt när blandaren började läcka och jag skulle montera bort den - överskottsvattnet i röret rann längs röret och delvis in i väggen.

Tänker nu att det mest rätta är att ha en väggbricka, men frågan är nu hur mycket jobb det är att montera t.ex. Vatettes väggbricka?

Jag har heller inga verktyg för att jobba med PEX-rör, så antar det krävs en del inköp på den fronten också?

Kan någon ge mig en ”crash course” i att montera en väggbricka? Röret kommer ut snett ur väggen också, vilket kanske ställer till det?

Tack på förhand!
 
  • Vattenlås och rör under handfat, badrum, vit plast, VVS-installation, väggbeklädnad i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kromad väggbricka för rörinstallation, sökbar produkt, vit bakgrund, webbshop för VVS och badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Mats-S
Varför lägga så mycket besvär på väggbrickor i metall, den enda anledningen är möjligen det visuella, men hur många ser det under handfatet, som dessutom av bilderna att dölja inte ser helt 100% visuellt felfritt ...

Finns väggbrickor i plast som du kan dela i 2 halvor och sedan fästa med typ silikon. Arbetsinsatsen är minimal mot att börja fibbla med eftermontering av metallbrickor.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Varför lägga så mycket besvär på väggbrickor i metall, den enda anledningen är möjligen det visuella, men hur många ser det under handfatet, som dessutom av bilderna att dölja inte ser helt 100% visuellt felfritt ...

Finns väggbrickor i plast som du kan dela i 2 halvor och sedan fästa med typ silikon. Arbetsinsatsen är minimal mot att börja fibbla med eftermontering av metallbrickor.
Ja det låter ju onekligen som en lättare lösning - får bli så istället!

Tack för hjälpen! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.