Jag har en gammal Husqvarna trimmer som inte vill starta. Den går igång men dör nästan genast. Vad jag kan se har modellen ingen choke? Däremot finns en ”flödare” och en annan ”knapp” som det indikeras att man ska trycka på vilket jag givetvis gjort. 2 takts bensin påfylld…. Gammal Husqvarna trimmer med synlig flödare och knapp, parkerad på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en gammal Husqvarna trimmers flödare utan synlig choke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en del av en Husqvarna trimmer med primärpump och instruktionsmärkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Försökt hitta manual, men det verkar inte finnas på nätet då den är gammal? skulle gissa 30 år ca?
 
Kontakta Husqvarna.
Så hjälper dom dej.
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
M Manhunter skrev:
Kontakta Husqvarna.
Så hjälper dom dej.
Då ska jag bara hitta modellbeteckningen så jag vet vad jag behöver hjälp med..
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
S sepani skrev:
Jag har en gammal Husqvarna trimmer som inte vill starta. Den går igång men dör nästan genast. Vad jag kan se har modellen ingen choke? Däremot finns en ”flödare” och en annan ”knapp” som det indikeras att man ska trycka på vilket jag givetvis gjort. 2 takts bensin påfylld….[bild][bild][bild]
Jag hade samma problem men efter att ha minskat gapet på tändstiftet och framförallt bytt luftfilter så går den igång direkt efter att ha ett par gånger på blåsan.
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
Cheesen
Kolla om det finns något startläge på gasen.
 
Ö Östen Tordenmalm skrev:
Jag hade samma problem men efter att ha minskat gapet på tändstiftet och framförallt bytt luftfilter så går den igång direkt efter att ha ett par gånger på blåsan.
Får testa köpa nytt luftfilter! Hoppas fortfarande finns till den antika pjäsen…🙀
 
För att ta reda på om detta skulle kunna hjälpa kan du ju helt enkelt testa att köra den utan luftfilter.

En del luftfilter är tvättningsbara, andra (av veckat papper) inte utan måste bytas ut.
 
S sepani skrev:
Får testa köpa nytt luftfilter! Hoppas fortfarande finns till den antika pjäsen…🙀
Jag köpte 2 filter för ett par veckor sedan hos Motorsågsbutiken.se. Sök på art.nr. 5310024-54.
199 kr inkl. frakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.