Hej,
Jag har precis flyttat till ett hus med luft vattenvärmepump från Panasonic. På den finns även IntesisHome kopplat.

När jag slår på den så blir alla element supervarma så jag undrar hur jag ställer in så att jag t.ex alltid har minst 21 grader inne?

var gör jag en sån inställning?
 
Vad är det för modell?
 
useless useless skrev:
Vad är det för modell?
Det är en WH-ADC0916G9E8 för både värme o vatten.
Visst ska jag väl inte behöva använda termostaterna på elementen? Om jag sätter de för lågt så slår systemet av sig själv efter några timmar och säger felkod H62 - onormalt vattenflöde.
 
Kan du inte justera någon kurva eller motsvarande på pumpen?
Skulle nog rekommendera att öppna termostaterna på radiatorer helt och endast justera ner dessa i rummen där du vill ha svalare. Tex sovrum.

Således blir rummet där du vill ha varmast styrande för framledningstemperaturen.
 
fgo fgo skrev:
Kan du inte justera någon kurva eller motsvarande på pumpen?
Skulle nog rekommendera att öppna termostaterna på radiatorer helt och endast justera ner dessa i rummen där du vill ha svalare. Tex sovrum.

Således blir rummet där du vill ha varmast styrande för framledningstemperaturen.
fgo fgo skrev:
Kan du inte justera någon kurva eller motsvarande på pumpen?
Skulle nog rekommendera att öppna termostaterna på radiatorer helt och endast justera ner dessa i rummen där du vill ha svalare. Tex sovrum.

Således blir rummet där du vill ha varmast styrande för framledningstemperaturen.
Men om de är helt öppna blir de otroligt heta och det går inte att vara i rummen. Kan man sänka framledesningatemperatueren i så fall?

kan det vara som de säger på den här bilden att det är temperaturen på vattnet som kommer ut? Den är nog som standard nu (55 grader).
 
  • Instruktionsmanual för justering av temperaturomfång i värmesystem, visar standard och anpassade inställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja du verkar vara på rätt väg.
 
Skulle vilja flacka ut kurvan lite
50°C framledning vid -15°C
25°C framledning vid +15°C

Vet inget om hur isolering och radiatorer är dimensionerad dock.

Tillägg: ändra så pumpen stänger av värmen vid +18°C utetemp
 
Redigerat:
Hej, hittade din tråd, när jag sökte efter liknande fråga, displayen är lite svår att förstå. Jag har en likadan pump, vad har du för säkring till din?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.