IMG_3818.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tänkte sakta men säkert börja ta itu med väggarna i garaget, har inte tummen mitt i handen men totalt vilse när det kommer till vad som är bästa sättet som ny husägare.

Har nån form av vävtapet (eller tjockt målad riktigt gammal väv?) i garaget som jag tänkte börja försöka fixa så jag kanske till nästa år kan komma igång och fixa mig det där drömgaraget jag alltid önskat mig.

Min tanke är som bara att slipa ner och spackla över och sen grundmåla så jag kan göra allt grundarbete den här sommaren utan stress så kan jag bestämma färger och allt senare, är också trots allt ett garage så vill mest bara få det bättre, inte nödvändigtvis perfekt eller grymmaste garaget på gatan, men är slipa, spackla, grunda rätt och isåfall vad för spackel är bäst för den här sortens tapet?

IMG_3817.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är som orolig att det ska börja fläka upp runt kanterna eller liknande men då det är ett hyfsat stort tvåbils garage så slipper jag helst börja dra ner allt eller liknande process OM det finns godkänd metod att göra nått slip och arbete ovanpå istället.

Alla tips uppskattade, ska in och handla det jag tror mig behöva idag så om tipsen innehåller specifika produkter skadar inte det.
 
Redigerat:
Jag skulle rivit bort så mycket av den glasfiberremsorna som möjligt sen slipat ur och limmat pappremsor med vävlim. spacklat och sen kört microlit på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.