Har en CTC 171 - panna (gjutjärn roster och stål). Hur sotar man väggar och så vidare på bästa sätt?
 
Har en CTC 171, årsmodell -86. Även jag är lite intresserad av detta, men det verkar vara rätt dött i denna tråd...
 
Hahaha! Shit vad ambitiöst! Jag orkade tyvärr inte kolla på uppföljaren, del 2. Får ta det nån annan dag, det blev för mycket att smälta på en gång.
 
jag har beställt en altbergs askfälla (med cyklonseparering) som man kopplar före damsugaren...
 
nu har jag provat askfällan! den är kopplad till en gammal elektroluxdammsugare med bra sug
från början sög den bra men efter en komplett sotning av pannan sög den inte så bra. jag läste här i en annan tråd att man ska ha minsta suget och luckan på dammsugarslangen öppen för att inte påsen ska lägga igen så fort, får väl testa det. nackdelen med askfällan är att slangen som följer med är så kort så när jag ska suga ren pannan uppepå måste jag hålla i burken:(
funderat på att hänga askfällan på väggen och koppla den till en fläkt som blåser ut luften utomhus, då slipper man problemet med igensatta påsar och damm som virvlar runt i pannrummmet.
 
tycker det är konstigt att påsen sätter igen sig.Jag kan fylla min burk "25l" flera gånger och det är bara yterst lite aska i damsugar påsen. hur är anslutningen överst på cyklonen.Stoppar du ner slangen i hålet eller fäst den på en muff?
Jag tänkte om man har stoppat in slangen för långt ner i cyklonen?
 
i instruktionen stog det högst 10 cm in så jag satte ett slangklammer som stopp på dammsugarröret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.