Hur ska man fixa till denna kant in till garaget. Ett kallgarage där det mest snickras.
Jag har en säck cement hemma och sand från en sandlåda jag rev igår.
Skulle man kunna blanda till nånting med det och kladda dit? Armering?

Behöver bara bli lite snyggare och jämnare, vanlig hempulnivå.
 
  • 1378370951150.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ska det bli riktigt bra frå du bila bort det som är gjort och även skära bort en kant i asfalten, se till att få hela området minst 4-5cm djupt och därefter armera och gjuta. Annars blir det nog likadant igen efter ett halvår...
 
Bila bort det som inte är helt.
Skär en rak asfaltskant.
Gräv ur och lägg i 0-32 som du paddar
Ny gjutning.

EDIT: Som sagt.
 
  • Gilla
injonil
  • Laddar…
Tog bort det som var löst.
Det som som syns är plattan till garaget.
Blir att testa bilfunktionen på Makitan...
Vad bra, nu har jag nåt att göra när färgen torkar på slagportarna jag bygger i garaget... :rolleyes:

Edit: störiga app. Får ej med bilden... Provar om en stund igen...
 
Redigerat:
Som synes, borde inte vara svårt att fixa.
Borde räcka att bila bort kanten, armera och gjuta.
Ska man ha Grovbetong eller finbetong eller blanda själv. Kan fixa 0-4 och sand har jag, räcker det eller ska jag ha grövre makadam i betongen?
 
  • 1378373290978.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle skära bort betongkanten på plattan, inte bila. Samma sak med asfalten. Har du en stor vinkelslip är det bara att sätta dit en klinga med diamanter och köra på! :)
 
Jag kan nog låna en stor vinkelslip.
Man vill alltså att betongen inte ska gå ut över asfalten?
 
Det kan den väl få göra, men då får du en hög kant där. Betongen måste vara 4-5cm tjock hela vägen. Minst.
 
jag tror det är bättre att kapa asfalten. Betong på asfalt kommer spricka pga att det kommer in vatten under som fryser.
 
Jag skulle renskära kanten, montera en durkplåt med vinkel och lägga gjutasfalt mot för att slippa köldbrygga och fastfrusen garageport.
 
Nu har jag skurit bort asfalt och rensat. Ska till att gjuta nästa vecka och undrar hur man gör för att få till fallet. Om man blandar betongen lite tjockare, blir den då så att den inte rinner? Då kan man få till fallet med en murslev? Är ju lite nivåskillnad upp till järnet, ca 5cm.

Att skära asfalten gick bra med vanlig kapskiva, det gick åt 3st 180mm.
De fick jag gratis så det var värt att testa.
 
Redigerat:
Blanda "normalt". Det går att få till lutningen med murslev ändå. Helst ska du ju fixa då du kan dra av med rätbräda.
 
Jo, lite så jag funderar. Att göra en form känns lite fel, hur ska jag få i betongen om jag vill ha en rak kant ända till järnet?
Alternativ att bara gjuta rakt och sen lägga dit Kallasfalt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.