Hej!

Hoppas någon av er som kan Bahco acj kan hjälpa mig med några svar. Jag har insett att acj inte är det lättaste systemet att försöka smartstyra till att inte värma när elpriset är som dyrast. Vet dock att det finns något som kallas nattstyrning och jag gissar det är det som benämns "NS" på styrkortet enligt bild. Om jag förstår det rätt var grundtanken att man kan nattstyra eller styra aggregatet via tariff till att sänka inomhustemperaturen ett par grader (eller vad som ställs in via potentiometer på styrkortet) på natten.

Som en enkel smartstyrning tänker jag att man kan ge aggregatet signal för att nattsänka antingen enligt ett tidsschema vid de tider på dygnet som det oftast är dyrast, alternativt att man via app manuellt aktiverar det.

Min fråga är om det är någon här som vet hur nattstyrningen fungerar mer i detalj? Med vilken signal eller spänning får man styrkortet att aktivera nattstyrning?

Självklart tar jag gärna emot andra tips om det är någon som har lyckats smartstyra sin acj på annat sätt ex med hjälp av Tibber.

Mvh David
 
  • Närbild på ett styrkort för ett ventilationsaggregat med anslutningar och elektroniska komponenter, där "NS" anslutningarna har markerats med en röd cirkel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.