Hej!
Håller på att renovera vårt nya radhus och behöver lite tips -
Har 2 rum emellan som skiljs åt en del med garderob. Jag har vänt på garderoben för o göra en walk in closet i andra rummet.
På bilden ska det bli vårt sovrum
Den väggen behöver bli fylld och se snygg ut för sovrummet. Min fråga är då hur ni enklast skulle tackla detta?

Min tanke är att sätta en mdf skiva eller gipsvägg - spackla - tapetsera och måla. Dock om det är så att vi lägger gipsvägg där så kommer det att buckla ut en del.
 
  • Renoveringsprojekt av ett sovrum med en omvänd garderob av trä som utgör vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A Aiglebak skrev:
Hej!
Håller på att renovera vårt nya radhus och behöver lite tips -
Har 2 rum emellan som skiljs åt en del med garderob. Jag har vänt på garderoben för o göra en walk in closet i andra rummet.
På bilden ska det bli vårt sovrum
Den väggen behöver bli fylld och se snygg ut för sovrummet. Min fråga är då hur ni enklast skulle tackla detta?

Min tanke är att sätta en mdf skiva eller gipsvägg - spackla - tapetsera och måla. Dock om det är så att vi lägger gipsvägg där så kommer det att buckla ut en del.
Plywood skiva kanske går?
 
BirgitS
Finns tunn masonit också.
 
  • Gilla
Aiglebak
  • Laddar…
Hur är resten av väggen konstruerad?
 
  • Gilla
Aiglebak
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hur är resten av väggen konstruerad?
Gipsvägg och regel
 
Jag hade plockat ner gipsen på resten av väggen, salat på reglarna så alla hamnar i samma nivå och satt upp nytt gips. Men allt beror ju på vilken ambitionsnivå man har. Snikvarianten är att gipsa över hålet, måla/tapetsera i en avvikande kulör och kalla det fondvägg...
 
  • Gilla
ylven och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag hade plockat ner gipsen på resten av väggen, salat på reglarna så alla hamnar i samma nivå och satt upp nytt gips. Men allt beror ju på vilken ambitionsnivå man har. Snikvarianten är att gipsa över hålet, måla/tapetsera i en avvikande kulör och kalla det fondvägg...
Tack för svar🙂
Jag kommer inte kunna ta bort hela väggen och lägga nytta -

Dock går det att skjuta fram garderobsstommarna, tror du jag borde göra så för att få in gipsskiva så att det sitter jämnt med väggen?
 
Tänkte du sätta gipsskivan i de lösa garderoberna? Inte funderat på att sätta reglar?
 
  • Gilla
Aiglebak
  • Laddar…
useless useless skrev:
Tänkte du sätta gipsskivan i de lösa garderoberna? Inte funderat på att sätta reglar?
Ja det tänkte jag, men det kanske inte är så smart och göra? Den förra ägaren hade nämligen gjort så.
 
A Aiglebak skrev:
Ja det tänkte jag, men det kanske inte är så smart och göra? Den förra ägaren hade nämligen gjort så.
Jag kan bara skjuta fram garderoberna så mycket, ett par cm
 
BirgitS
Vad är det för nivåskillnader nu?
 
Väggen kommer spricka när man nyttjar garderoberna från andra sidan. Jag hade reglat upp och sen gipsat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.