Har ett hörnskafferi köket, med ett mindre foder runt dörren, men jag vet inte riktigt hur jag ska möta med
den antiksockel jag har.
Om jag skulle korta av fodret och gå med antiksockeln ända fram mot dörren så att fodret "står" på sockeln så är ju fodret
tjockare än överkanten på fodret. Skulle se lite skumt ut tror jag.

Likaså om jag bara sätter dit sockeln ända fram mot fodret som det sitter nu, så är ju sockeln tjockare än fodret så det blir en glipa...

På alla andra dörrar sitter det såna skurklossar under fodren, men här är ju fodret smalare och det får inte plats en sån normalstor skurkloss heller. Kan nån tipsa hur ni skulle ha löst det?
 
  • DSC00179 (Medium).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle tillverka specialskurklotsar till den dörren.
 
Jag vågar nästan (98,7%) lova att det finns färdiga skurklotsar i rätt bredd att köpa.
 
Ok! Antar att det är här man borde skaffa sig en fräs och göra det själv dessutom :)
Ska leta lite på nätet efter klossar..
 
du har lösningen på den andra dörren. Gör en likadan kloss fast vinklad för din vägg då kommer de olika profilerna inte att konkurrera med varandra. Skulle du inte få till det med fasningarna så kommer det inte att synas för någon annan än hunden om du bara får till rätt höjd.

Lycka till // Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.