Hur skulle ni isolera och fortsätta i denhär situationen? Som ni ser på sista bilden är alla andra väggar isolerade, fuktspärr sen brädor längsgåendes. Idén är att ha panel stående. Skruvad mot dom. Det är nog mycket fel och kanske konstigt hur vi kom på den idén men nu är det så. Iallafall på andra väggen med dörr så är det 2 reglar tjockt vid dörren. Ska jag fortsätta som jag gjort och sen ha ett stort dörr foder eller ska jag regla så att panel kan gå ända fram till dörren? Det ska vara vara ett sovrum/gästrum rum ovanpå garaget. Berätta gärna hur skulle ni ha gjort jag är totalt amatör.
 
  • Öppen dörröppning med träreglar och oisolerade väggar, byggprojekt på väg upp till ett sovrum/gästrum ovanpå ett garage med utsikt över en träveranda och grönska utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolerad väggkonstruktion med träreglar, en bräda längs sidan av en dörröppning. En arbetslampa, ett bräckjärn och ett vattenpass syns på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En väggkonstruktion med träreglar, isolering och en plastfolie som fuktspärr. En röd vattenpass står lutad mot väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Panelen bör gå ända fram till dörrens smyg. Där sätter du en smyglist. Behåller du regeln som du har nu så får du ett litet yttre hörn där den grövre regeln slutar in mot rummet.

Snedkapa den och fäst den inunder de sneda reglerna i stället om det går.

Du får ”bara” in 45mm isolering nu men det har du säkert tänk på.
 
Jag förstår inte riktigt hur du mear men jag vågar ej kapa något. jag tror jag får skruva på så de blir dubbel reglar. sen skruva på brädorna lägsgående. Det blir väll lättare senare med dörsmyg som du sa om allt är samma nivå.
 
  • Gilla
Småbrukaren
  • Laddar…
Exakt och du får in dubbelt med isolering.
 
  • Gilla
McLovin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.