Hur skulle ni gå till väga för att flytta bef varm kall vatten från det strukna stället till det nya?
Saken är att gamla köket var i mitten på huset. Nu har man där en limträbalk. Från golvet sticker ut 2 plast rör.
Ska man rikta dessa ner mot torpargrund? Och där koppla i en låda och upp på varma sidan igen?
Det går att riva rubbet.
 
  • vvs.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har gjort liknande men flyttat ett kök från ena sida av huset till andra sidan, drog ny avloppstam och drog om vattnet under (i torpargrunden) inga konstigheter men du behöver komma ner i grunden och krypa omkring där o koppla. Isolera väl är ett måste men det gick bra, körde med prisol 15 mm.
 
Drog du från pannan?
Vad har du isolerat med?
 
Håller också på att dra om vatten som du kamilenski. Har precis som du en krypgrund (oisolerad) där det redan är draget med oisolerade prisolrör och det har hållit i 25 år utan problem så jag kommer byta till pex bara och köra oskarvat från källaren där pannan är. Kör du med isolering så tänk på att hänga upp rören ordentligt, förre ägaren slavade med detta och därför hade mössen gått på rören och käkat upp isoleringen på flera ställen.
 
kamilenski skrev:
Drog du från pannan?
Vad har du isolerat med?
Nej, jag drog från källaren har inte panna i källaren utan kulvert 40 till panncentral, däremot har jag inkommande kallt vatten i källare och vvb som är dockad till ack som förvärmer vvb.
Jag har isolerat med vanlig cellpolyten du vet den där gråa mjuka plasten.
 
Det visade sig att rören var dragna i andra VP rör. Med stor diameter. Vi sågade en remsa i golvet och ersatte gamla rören med nya RIR 15mm. Inga kopplingar från panna till vask :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.