Hej!

Har funderat på att lysa upp fasaden på något vis. Vet dock inte hur eller vilket sätt som blir snyggast.
Har dessutom en ganska mörk gårdsplan framför entrén som behöver ta del av ljuset.

Vad tycker ni? Använd gärna bilderna att rita på :)
20151205_110136.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20151205_110145.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20151205_110212.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inga idéer? ☺
 
Har du någon idé om hur du vill hade det?
Något du absolut inte vill ha?
Budget?
 
Redigerat:
Jag hade provat att belysa träd och buskar i trädgården. Jag ser att du har ett fint träd på sista bilden. Huset kommer upplevas som större inne när det är mörkt ute.
 
Enk Projektet skrev:
Har du någon idé om hur du vill hade det?
Något du absolut inte vill ha?
Budgdet?
Söker idéer, så ordet är fritt :)
Budget behöver vi inte tänka på i idé-stadiet. Den smällen får tas senare :)
 
Marcus Persson skrev:
Jag hade provat att belysa träd och buskar i trädgården. Jag ser att du har ett fint träd på sista bilden. Huset kommer upplevas som större inne när det är mörkt ute.
Trädet i fråga ser ut som på bilden. Hur tycker du att det ska belysas. Har funderat på att lägga kantsten runt stammen med kanske en meter i diameter och sen fylla upp med dekor sten innanför. 1449409780205.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag skulle titta efter markbelysning av den lite större varianten.
Sen köpa några som man kan montera upp tillfälligt för att se att det blir önskat resultat.
 
Liten, men ändå, en uppdatering.

Har nu fått på plats två nedåtriktade spotlight på verandan. Mycket nöjd med resultatet! Blev precis som jag hoppades, ett mer inbjudande utseende på verandan.

Nu vill vi, på något sätt lysa upp resten av denna sidan av huset. Eftersom väggen är ren tegel och bara ett stort fönster så är intrycket av huset väldigt mörkt på kvällen.
Våran gård är EXTREMT mörk kvällstid och därför ser man nu enbart verandan när man kommer.

Tanken är att byta ut/ta bort klotlapan som är monterat på hörnet av huset.

Snälla kom med tips och ideér. kanske två lampor där klotlampan nu är? Kanske upp och ner retade spotlights vid värje hörn av huset.?

Alla tips mottages! :)

Skickar med ett par bilder på resultatet av spottarna på verandan.

20160124_162323.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20160124_170116.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


untitled.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Downlight i takfoten, en på var sida om dörren, placerade symmetriskt utifrån ditt "?" på vänstra sidan. Då bör du få belysning till källartrappan på köpet.
 
mexitegel skrev:
Downlight i takfoten, en på var sida om dörren, placerade symmetriskt utifrån ditt "?" på vänstra sidan. Då bör du få belysning till källartrappan på köpet.
Tack för svar!
Kan du skicka en länk på en sådan downlight du menar? Ska det bara vara en på varje sida om dörren?
Använda gärna bilden att klottra på :)
 
Skärmklipp.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vilken armatur som är lämplig beror på hur din takfot ser ut, du får googla runt. Finns mängder av modeller.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.