Hej! Tacksam för hjälp. Jag vill installera en bidé och behöver sätta fast en T ventil men hur skruvar jag loss avstängningsventilen? Hittar ingen bruksanvisning och är den minst händiga personen på vår planet.
 
  • Närbild, suddig, hand håller metallrör, vattenrörskoppling, badrumsmiljö, grå toner, VVS.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller toalettledning med koppling och tråd i badrum. Metallkopplingar och vattenanslutning synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metallisk T-formad rördel hållen i handen mot en svart tygbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Villa eller lägenhet. Viss skillnad med att stänga inkommande vatten. Muttern på slangen är 15 och passar på T-stycke gängan, den invändiga på T pasar på toaletten och då har du en gänga kvar för bide, skulle sätta en ballofix för att kunna stänga av bide eller toa var för sig. blir då en med 15 invändigt och en 15 utvändigt och plana i ändarna, ( ingen klämring då ) och gummipackningar på alla ställen och slang till biden.
 
Lägenhet! jag lyckades stänga av vattnet genom att rotera på den grå grejen men lyckas inte med något annat. Förstår inte vilken mutter jag ska skruva på för att lossa på den.
 
Förstår inte om det är dessa två jag behöver separera på? Allt sitter fruktansvärt hårt så får ingen rörlighet i något.
 
  • Hand kopplar loss vattenslang från toalettens botteninlopp för reparation eller underhåll med blå markering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
LGH då blir det mer kompliserat. Ingen annan avstängning då i LGH. Den muttern med kona på är en som kan vridas runt och samtidigt hålla emot sexkanten över, kan vara tajt åtdraget så ta i lite, men nu till nästa problem för dig, Det T-stycke du har, passar kanske inte. Men kan gå om när du delat dom och det är samma dim som ditt T-stycke, då blir det en utvändig gängdel ner och och invändig upp, där går det inte med en gummipackning utan det blir lin och tätpasta och en gängdel åt sidan. Det ska vara gummipackningar i övrigt.
 
J jonaserik skrev:
LGH då blir det mer kompliserat. Ingen annan avstängning då i LGH. Den muttern med kona på är en som kan vridas runt och samtidigt hålla emot sexkanten över, kan vara tajt åtdraget så ta i lite, men nu till nästa problem för dig, Det T-stycke du har, passar kanske inte. Men kan gå om när du delat dom och det är samma dim som ditt T-stycke, då blir det en utvändig gängdel ner och och invändig upp, där går det inte med en gummipackning utan det blir lin och tätpasta och en gängdel åt sidan. Det ska vara gummipackningar i övrigt.
Tack! Ska testa och se om jag kan skruva av imorgon. Försökte hålla emot men hade bara en skiftnyckel som var tillräckligt stor. Hoppas den funkar, annars får jag kanske anställa någon som får försöka fixa det för lin och tätpasta lät komplicerat
 
Två skiftnycklar ett måste, sen det med lin ingen månresa, finns på varuhusen i små förpackning och sen goggla på lina rör.
 
Har du en bidé som du vet fungerar för det här ändamålet? Har hört många idéer om att sätta en t-koppling sen en duschslang direkt till ett litet handtag med en på/av knapp. Vilket är en riktigt tokigt. Vanligtvis går bidén genom en blandare som tar hand om vattentrycket. Vad är det du ska installera efter t-kopplingen?
 
ådal ådal skrev:
Har du en bidé som du vet fungerar för det här ändamålet? Har hört många idéer om att sätta en t-koppling sen en duschslang direkt till ett litet handtag med en på/av knapp. Vilket är en riktigt tokigt. Vanligtvis går bidén genom en blandare som tar hand om vattentrycket. Vad är det du ska installera efter t-kopplingen?
Ja eftersom t-kopplingen låg i paketet med biden och instruktionerna säger att den ska kopplas till det så hoppas jag att det är rätt. Jag ska installera biden till den efter.
 
  • Toalett med högteknologiskt sits, bidéfunktioner, stegpall framför, i en kaklad badrumsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Två skiftnycklar ett måste, sen det med lin ingen månresa, finns på varuhusen i små förpackning och sen goggla på lina rör.
Tack! Blir en sväng förbi Clas Ohlson efter jobbet 😊
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.