Ute i naturen är det inga problem att springa en timme, men på ett löpband blir det rätt monotont. Det blir bättre om man ser på TV samtidigt, men då hör man ju ingenting eftersom dunkandet från löpbandet överröstar TV-ljudet och kompenserar jag genom att dra upp volymen så klagar omgivningen.
Det finns dock bluetooth-hörlurar för löpare, men hur får jag ljudet från förstärkaren till dessa? (Ja, TV:n är ansluten till förstärkaren, tillsammans med en blurayspelare och en HDTV.) För att ytterligare krångla till det vill jag skicka ljudet till två par hörlurar samtidigt så man kan träna i par. Förstärkaren är en Yamaha RX-V373 och har inte bluetooth inbyggt.
 
Fattar inte riktigt hur två Yamaha YBA-11 och en y-kontakt skulle lösa problemet? Yamahan verkar ju vara gjord för det rent motsatta syftet: en ljudkälla sänder via BT till Yamahan, som ansluts till förstärkaren. I mitt fall vill jag ju att förstärkaren ska vara ljudkällan och att [en för mig okänd apparat] ansluts och skickar ljudet till BT-mottagare.
Eller har jag fått nåt om bakfoten igen?
 
Jag har inte provat Yamahan, men har provat motsvarande Andersson från netonnet, den ville jag inte länka då den inte är så bra. Med den kan man iallafall skicka i båda riktningar så att säga
 
Den där verkar definitivt intressant, den ska jag studera närmare! Tack för tipset!
 
Vilket grymt tips, sån måste jag köpa!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.