Vi skall lägga in ny matta till helgen i badrum och tvättstuga.
Vi har en mattläggare som kommer och gör detta åt oss.

En liten fundering som dyker upp då. Vi tänker inte byta materialet på väggarna.
Idag så går våtrumstapeten lite omlott på mattan som ligger.
Vi tänker oss att mattan nu kommer att ligga utanpå tapeten istället.
Hur gör vi då för att täta den skarven ?

Tänker mig någontyp av silikon eller våtrumsspackel?

Om man lägger klinker så får man ju också en kant där, så det borde ju finnas något som är godkänt att lägga där utan att bryta ytskiktet?

//Linus
 
Tror inte det går under begreppet "fackmässigt" att göra som du beskriver. Men det kanske går att lossa tapeten lite och sticka in mattan under?
 
S
Tror inte eran mattläggare kommer gå med på att lägga mattan så den överlappar väggen. Men han kanske har någon bra lösning på problemet.
 
Aj aj, då var de värre, men jag får rådfråga honom då hur vi skall lösa det på bästa sätt =)

Men jag tänker om vi lägger klinkers så kommer det ju att bli en kant där också? Hur skulle man lösa det isåfall?
 
linusgranberg skrev:
Aj aj, då var de värre, men jag får rådfråga honom då hur vi skall lösa det på bästa sätt =)

Men jag tänker om vi lägger klinkers så kommer det ju att bli en kant där också? Hur skulle man lösa det isåfall?
När du lägger klinkers är det inte plattorna som är tätskikt utan det finns längre ner i konstruktionen. Troligen då uppvikt under väggarnas tätskikt.
 
Om man har matta på vägg och sedan klinkers på golvet med en klinkersockel, så lägger man en speciell matta på golvet som väggmattan överlappar, vilket blir tätskikt, sedan sätter man klinkers som ytmaterial.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.