D
hej allihoppaaa,,

jag är i tanken att bygga nytt hus, och de flesta nyahus kör med braskanin,, och jag gillar inte braskanin och vill ha en riktig öppen spis som ser ut slottet eller nåt liknande still, kan man bygga ett nytt hus med de plåt skorstenen förbered och sedan bygga ett eget variant av öppen spis av tegelsten och får det att passa ihop med den där plåt skorstenen som finns ( skorstensröret)....

kan man bygga en öppen spis själv, och är det enkelt att få den att fungera ihop med den där plåtskorsten på ett enkelt sätt, det här med säkerheten, vill inte testbygga nåt som kan leda till en brand, eller nåt eldande som gör att husets syre försvinner i rummet, vill ha säkerhet också, inte bara myssss:D ,, som jag vet att om man eldar inomhus kan elden tabort allt syre så det kan blir farligt,,,

nån som har byggt nåt liknande??, som kan ge tips och rådd,, ingen kamin från kontura vill jag ha, eller kakel ugn men en kakeltugn insidan medan utsidan ser som en slotts öppenspis går jätter bra,,:D d^_^b tips tack
 
Faran med att elda inomhus som du tänker på är inte att syret försvinner utan att kolmonoxiden inte ventileras bort. I och med att du har en fungerande skorsten uppstår inte detta problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.