Hej!

Har senaste året haft lite problem med mina fjärrvärmerör utanför gården. Först var det dåligt tätat mellan rör och vägg på utsidan av huset vilket gjorde att det trängde in vatten i källaren vid rejäla skyfall. Detta är åtgärdat - självklart gratis - av bolaget som man "hyr" fjärrvärmen av.

När dom sedan grävde igen detta så tänkte inte jag på att påminna dem om att göra samma lutning på marken som det var innan de grävde upp, så jag upplever att det är fuktigare på den platsen nu än det tidigare vart...

Nu har jag fått ett läckage några meter ut på gården i samma rör, så dom kommer och gräver upp samma ställe igen. Hur ska jag tänka när jag ber dem att luta marken korrekt? Nedan kan ni se en mycket fantastisk och välgrafisk bild jag ritat för att ni skall förstå vart de gräver.

Vill gärna ha bra tips.

(Kan tillägga att källaren är oinredd på den delen, dvs att det är fritt fram för väggen att andas igenom just där) och det finns till 99% sannolikhet ingen dränering runt huset.

Det är hörnet till höger om de röda strecken som utsätts för mest fukt. I stora hela lutar det mycket från gården och ned till huset, men fortsätter att luta vidare till baksidan och sedan till en bäck en bit bakom gården.
 
  • Schematisk representation av hus, fjärrvärmerör, och anslutning mellan dem. Enkel, ikonisk stil, svart och röd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.