Hur drar jag vatten på snyggast och bästa sätt?
Jag har tänkt att dra LK RiR 16 genom väggen till handfatet, där finns väl inget vettigt alternativ?
Till toaletten kanske också RiR och en vägganslutning, det blir dock kanske lite konstigt med slangen från toa som går till höger? Alternativt kopparrör som sticker in mot toaletten så att man får anslutningen rakt mot bakväggen som det brukar vara.

Det är ju trevligt om det ser bra ut i pannrummet men det kommer att byggas in så man inte ser förrän man måste kika vid pannan.

Jag behöver komma vidare så om det blir enklast med Pex just nu så får det bli så så kan man dra riktiga kopparrör bakom pannan den dagen den byts till Luft/Vatten.

Men ge mig gärna input och vad att tänka på.

Gul. Handfat
Blå. Kallvatten
Röd. Varmvatten
 
  • Byggrenovering med ritade linjer för vattenrör; gula, blå och röda linjer indikerar tänkta dragningar för handfat, kallvatten och varmvatten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Målade linjer i rött, blått och gult på en vägg för att markera vattenledningars placering nära ett hörn med obehandlat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En byggarbetsplats med oavslutad vägg och golv, blå tejp på väggen och förpackningar med byggmaterial i hörnet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tre rördragningar i pannrum med olika färgmarkeringar: gul för handfat, blå för kallvatten, röd för varmvatten, synliga kopparrör och anslutningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.