Vi håller på att göra om vår källare vilket bl a innebär att vi tagit bort ett bubbelbadkar och byggt ett duschutrymme. Vi har fått riva tidigare väggar och reglat upp nya väggar. För att få ordning på fall mm kommer vi behöva lägga ett lager flytspackel på befintligt golv. Vi kommer på spacklet lägga 2-3 mm microcement som ytskikt. Dock är vi (främst jag kanske) lite osäkra på vad som gäller angående golvbrunnen.

Vi har beskrivit detta för Rinkaby Rör och där får jag uppfattningen att de vet vad de pratar om. De har rekommenderat följande produkter (se bild) och det är när det kommer till själva monteringen som jag blir osäker. Vi kommer göra tätskikt själva därför vill jag vara helt hundra på monteringen. Vi kommer knacka loss mer klinkers och ge så mkt utrymme som behövs intill befintlig brunn. Det finns ingen golvvärme i detta utrymme sedan tidigare och inget vi planerar att sätta in.

Ska brunnen, inkl förhöjning vara i nivå med flytspacklet (efter avformning för fall) eller ska den ligga en bit ner (för att ge utrymme för ramen)?

Tacksam för svar!
 
  • Nya ventilationstillbehör på golv: rörflänsar, rörkoppling, förpackningar, beslag, instruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en gammal, skadad spishäll inbäddad i förfallen, smutsig yta med spillror och grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Sliten golvyta med trasig kakel och en exponerad, smutsig avloppsröröppning. Byggnadsskada behöver reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.