janwide
Hus från 1960. I källaren har vi ett före detta garage. Jag tog upp delarna ur vattenlåset utan att tänka mig för och nu vet jag inte i vilken ordning de ska tillbaks. Den stora silen längst till vänster ska vara överst. Sedan ska den mindre silen i antar jag. Gissar att den tredje från vänster sedan ska vara under den lilla silen och tillsammans bilda något sorts vattenlås. I så fall hamnar burken längst till höger underst och är då någon sorts grusuppsamlare. Har jag tänkt rätt? Längst ner i hålet sitter det fortfarande en del som jag tror ser ut ungefär som burken längst till höger. Men den lyckas jag inte få upp.
Gamla, rostiga metallföremål, möjligtvis delar till en kamin, på ett smutsigt betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Krilleman
  • Gilla
  • Älska
Anonymiserad 358496 och 1 till
  • Laddar…
janwide
Tack. Imponerande som vanligt! Mycket nära varianten i fig. 5/8. Krokarna på bilden har dock rostat av i min. Den nedre "hinken" kan jag inte heller få upp. Den kanske har rostat fast.
Behöver jag byta till någon ny variant av sandavskiljare när denna rostar sönder? Jag har en spygatt utanför källardörren. (Nere i källartrappen.) Så en del sand och skräp riskerar att komma in i avloppet. Att dra om spygatten till dagvattnet blir en väldigt stor operation eftersom jag i så fall måste ta bort betongtrappen och gräva ca 15 m till gatan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.