Jag har två värmerör från en borttagen radiator i en gästtoalett.
Jag har två alternativ, skarva i golvet för att på annat ställa ansluta värmegolv eller bara blinda rören i golvet. I andra alternativet lägger jag in elektriskt värmegolv för att kopplas in vid behov. Rummet har varken yttervägg eller fönster så elementet är i det närmaste överflödigt.

Ska försöka få hem en Rörmokare men det är svårt att få hantverkare att åta sig småjobb så jag kanske måste göra det själv.

Nu till frågan hur blindar man rören, Det är trångt och det går inte att blinda i andra ändan? Gängar man och proppar eller finns det enklare sätt?
Gästtoaletten.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
För att blinda med plugg under golvet måste du kunna gänga delarna, vilket är nästintill omöjligt i det fallet.
Det är nog lättare att helt enkelt kapa rören i golvet och hårdlöda/svets med gas, en plugg. Fördel är att dessa anses vara säkrare än gängare delar överlag, så med en väl utförd hårdlödning så ska du vara säker.

Såvida du kan inte komma åt andra änden på det sticket och plugga där, men eftersom det är ingjutet så är det nog en omöjlighet.
 
Tack, då får jag försöka få tag i en Röris för att göra det! Om du känner till någon i gör mindre jobb så är jag tacksam för tips.
 
Känner tyvärr ingen :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.