Hur ska ni följa OS i London

  • Antal röster
    38
  • Omröstningen stängd .
Ola78
Inbillar mig att folket här på forumet är som folk mest, en del är intresserade av idrott, andra av kultur etc. Själv är jag ett stort fans av idrott så under OS kommer jag följa det ganska intensivt, mestadels med hjälp av mina radiohörselskydd och radiosporten men även en del tv. Vilket/vilka altenativ gäller för medlemmarna här på Byggahus?
 
Redigerat:
Tycker att OS har tappat det mesta av sin tjusning det hade förr.
Förr så vart det ju i princip det enda tillfället när dom bästa stötte på varandra samtidigt som som vi bara hade sporadiska sportsändningar på TV och när OS kom satt man som klistrad framför TVn.
För mig finns det bara 2grenar kvar som jag inte missar och det är Hockey i vinterOS samt 100m finalen i friidrott.

TVn kommer säkert att stå på och vid tillfälle kommer jag att strötitta, visst dyker något speciellt upp så kommer jag naturligtvis att engagera mig.

En annan vinkling är ju den svenska OS truppen, förr så skrevs den ju upp i tidningar o TV 6månader i förväg, nu så har jag i princip ingen aaaaaning om det finns Svenska med som har en guldchans.
 
Inte alls faktiskt.
 
Inte Alls.
Däremot kommer jag få lägga energi på att värja mig från att få hysteriska sportjournalister instoppade i öronen.
Fy fabian.
 
Sonen kommer att följa det så skulle jag missa nåt jag vill veta bland Aftonbladets kommande krigsrubriker så är det bara att fråga honom.
Chansen att jag kommer att vilja veta nåt är däremot noll.
 
Ola78
Fotografen skrev:
Inte Alls.
Däremot kommer jag få lägga energi på att värja mig från att få hysteriska sportjournalister instoppade i öronen.
Fy fabian.
Du får lyssna på reklmakanalerna eller SR:s övriga kanaler så slipper du dessa sportjournalister.....åtminstone nästan.
 
P
Nu igen? Tack för varningen! Det var ju nåt sportspektakel nyss! :mad: Räcker inte det?

Jag kommer aktivt att låta bli att se/lyssna/läsa någonting, men med den hype det brukar vara så går det ju inte att undvika.
 
Ola78 skrev:
Du får lyssna på reklmakanalerna eller SR:s övriga kanaler så slipper du dessa sportjournalister.....åtminstone nästan.
Nästan var ordet sa Bull...inte ens i P1 är man fredad.
 
Ola78
Även fast jag gillar idrott tycker jag att man ska respektera dem som inte gillar det, kan hålla med dig om att det behöver inte vara överallt. Jag gillar inte och själv bli påprackad sånt jag inte finner intressant så varför skulle andra vara annorlunda.
 
Hoppas det inte stör så många andra program, går väl sända OS på natten.

Protte
 
OS på natten fungerar mindre bra med en tidsskillnad på en timme ;)
Fördröj TV-sändningarna ett halv dygn och se rubrikerna :cool:
 
  • Gilla
Ola78
  • Laddar…
Jag skickar hela rubbet till en bit-bucket. (Se 72-kanalers modell nedan)

bucket-open-angle.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
really couldnt care less om jag skall vara ärlig :)
 
är föräldraledig och är vädret som det är nu (regn, grå himmel och ca 13 grader varmt) så kommer jag nog sitta en och annan timme vid tvn och titta lite
 
Det blir radio via altanhögtalarna vid vackert väder, TV vid dåligt väder. Kommer att se/lyssna så mycket som möjligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.