Behöver fylla upp med säkert 10 lastbilslass fyllnadsmassor, men någon lastbil kommer inte åt då det är för smalt. Det är cirka 140cm bredd.

Alternativet antar jag är att lossa på garageuppfarten, men hur får man massorna på plats sedan? Det är kanske 40 meter där i mellan lossningen och dit det skall läggas ut.

Sedan är vägen dit precis vid hussidan så det är inte optimalt med några tyngre fordon.
 
Låter som skottkärra då. Eller kan det inte lyftas med kranbil? Det första billigt, det andra dyrt.
 
P Pin skrev:
Låter som skottkärra då. Eller kan det inte lyftas med kranbil? Det första billigt, det andra dyrt.
Låter som skottkärra blir lite väl tungt. Jag undrar om det går att hyra någon maskin, men vad.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Googla på självlastande minidumper brukar kosta typ 1000 per dag att hyra. Väldigt effektiv på att flytta massor
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 3 till
  • Laddar…
ullet
Hyr en Avant eller liknande minilastare?
Lär ju ta ett tag att flytta alla massorna, men du behöver inte skotta för hand i alla fall.
 
  • Gilla
JTapp och 1 till
  • Laddar…
H
En självlastande dumper är smidigt.
Har en sådan själv.
Helt underbar, dock inte en som är högtippande som på bilden.

jag la ut 22 lastbilslass med fyll, 6 lastbilar med jord och 8 lastbilar med grus i sommar.
 
  • Blå självlastande dumper med högtippande flak på en gräsmark, mindre version visas i övre vänstra hörnet
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
En självlastande dumper är smidigt.
Har en sådan själv.
Helt underbar, dock inte en som är högtippande som på bilden.

jag la ut 22 lastbilslass med fyll, 6 lastbilar med jord och 8 lastbilar med grus i sommar.
Vilken söt. :love: jag har aldrig varit intresserad av den typen av fordon förut men en sån vill jag ju nästan ha. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Pegasusus och 6 till
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
En självlastande dumper är smidigt.
Har en sådan själv.
Helt underbar, dock inte en som är högtippande som på bilden.

jag la ut 22 lastbilslass med fyll, 6 lastbilar med jord och 8 lastbilar med grus i sommar.
Snyggt!

Hur många vändor med minidumpern för att köra ett lastbilslass tror du? Är det typ 13 ton lass?
 
H
Blir några turer.
Jag körde bort ett lass utan problem medans lastbilarna körde.

min tar 500 kg tror jag det är så 26 turer då.
Man får lite motion med.

beror väl på vad långt man ska köra med.
Jag körde bort ca 40-50 m.
 
H
Jiji Jiji skrev:
Vilken söt. :love: jag har aldrig varit intresserad av den typen av fordon förut men en sån vill jag ju nästan ha. :crysmile:
sambon tycker den är topp när hon plockar och ska köra div hemma.
Slippa dra skottkärran.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
sambon tycker den är topp när hon plockar och ska köra div hemma.
Slippa dra skottkärran.
Jag funderar på om en sådan skulle vara smidig när man tömmer vinterhagen på gödsel... Fast jag ska ingen ha... Det är ju grannens hästar... Fasr jag vill ha gödslet... Och det är lite vingligt bland stenarna med skottkärran... Men nej... :crysmile:
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
H
L Leif i Skåne skrev:
Avant är mycket snabbare att köra har själv hyrt några gånger 1200-1500 för en helg fredag em till Måndag 7:00
problemet är väl att en sådan är väl ca 1,2 i bredd och det var 1,4 m bredd så du bör köra försiktigt.
 
H
Jiji Jiji skrev:
Jag funderar på om en sådan skulle vara smidig när man tömmer vinterhagen på gödsel... Fast jag ska ingen ha... Det är ju grannens hästar... Fasr jag vill ha gödslet... Och det är lite vingligt bland stenarna med skottkärran... Men nej... :crysmile:
ja sambon kör ut i hagen med den med.
Och tömmer hos getterna.
Ibland har jag suttit i minigrävaren och lasta när hon har kört för att spara lite tid.
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.