Vi är klara med stenara. Paddan ska vila i några år. Hur ska man göra? Fylla tanken? Tömma ?
Tändstift?

???
 
Låna ut den till mig så länge så lovar jag att motionera den emellanåt. ;)
 
Varför inte.

1. Börja med att bli en kompis med mig.
2. Skaffa ett lite dyrare verktyg som jag kan låna av dig :)
3. Klart. ;)

/// Solsidans läxa :D
 
Samma som med en utombordare misstänker jag. Fyll tanken, köp med att hälla i tanken så det inte blir klägg i, ta loss stiftet och spruta in konserveringsolja, dra lite i snöret, sätt tillbaka stiftet, töm förknasaren, klart!
 
Sälj den?
 
Vad är konserveringsolja?
 
En varning bara, den kan bli omöjlig att starta sen med gammal bensin men ha det i åtanke bara så du inte svär och sparkar när du sen vill ha igång den.
 
Akrylatbensin klarar väl lagring?
Spruta gärna lite olja eller diesel på plattan och andra delar som fått ytrost, så slipper du alltför aggressiv framfart
 
Alkylatbensin klarar längre lagring men rör det sig om flera år är det bättre att tömma tank o flottörhus. Konserveringsolja är inte nödvändigt spruta in en skvätt lättflytande olja i förgasaren när den är tömd och gör samam sak i cylindern sedan tändstiftet lossats.Dra runt motorn några gånger försiktigt.
 
Ok. Tack.
 
Tanken ska vara full, varför? 99% av paddorna har plåttank, tom tank=kondens=rost.
 
Varför krångla till det? Fyll tanken med alkylatsoppa, byt olja och varmkör maskinen en gång om året.


Skickat med En fånig telefon
 
mattiasp skrev:
Varför krångla till det? Fyll tanken med alkylatsoppa, byt olja och varmkör maskinen en gång om året.


Skickat med En fånig telefon
Det blir nog det säkraste. Bara den startar en gång om året.
 
Så gör jag med min jordfräs. Den står där i garaget men får starta och stå och gå ett bra tag varje år. Har hittills inte varit något problem med att starta den och då har jag ända vanlig soppa i den.
 
Hur förvara en padda?
Förslagsvis på en fuktig plats, gärna i närheten av ett kärr eller en bäck då de gillar den miljön...


Sorry, kunde inte låta bli...... :)



Gör som tidigare inlägg så blir det bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.