Blandaren sitter c/c 52cm från hörn. Tänkt bredd på duschutrymme ca 110 cm. Höjd golv till tak 212cm. Ska den sitta centrerad ovanför blandaren eller lite till höger/vänster om? Väggmonterad duschblandare i hörn av kaklat badrum med duschstång och slang.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand justerar duschstång över kromad duschblandare mot vita kakelväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K
Utan att veta exakt syfte till att förskjuta åt något håll skulle jag säga centrerad över blandaren. Allt annat kommer se väldigt konstigt ut.

Ser ut som det är nytt badrum? Har man inte mätt så alla mått stämmer?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
K Kirre2021 skrev:
Utan att veta exakt syfte till att förskjuta åt något håll skulle jag säga centrerad över blandaren. Allt annat kommer se väldigt konstigt ut.

Ser ut som det är nytt badrum? Har man inte mätt så alla mått stämmer?
Nytt stämmer men då vi inte valt blandare med takdusch har det öppnat för att kunna placera duschmunstycket på valfri plats. Har sett andra som har den förskjuten lite till höger, efterlyser därför pros and cons. I mitten verkar självklart men det finns kanske andra tankar?
 
K
H hertzbo skrev:
Nytt stämmer men då vi inte valt blandare med takdusch har det öppnat för att kunna placera duschmunstycket på valfri plats. Har sett andra som har den förskjuten lite till höger, efterlyser därför pros and cons. I mitten verkar självklart men det finns kanske andra tankar?
Då förstår jag, var inne på att ni skulle ha en takdusch. Då skulle jag nog valt det mest estetiska utifrån utseende, dvs vad ni själva upplever som bäst.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Förstår inte poängen att flytta den i sidled... i min värld kommer det bara se sjukt konstigt ut. 🙃
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.