Hej! Jag ska isolera en del av ett uthus. Det ska fungera som en verkstad så jag har inte så höga krav.

Innertaket kommer vara i den höjd den högre takstolen har.

Det jag funderar på. Taket är gammalt och har haft tendenser att läka in ibland (spikskallarnas tätning som blivit dålig.) jag håller på att täta och byta ut dessa. Men jag funderar skulle man inte kunna ha en åldersbeständig plast närmast taket som man sedan låter sticka ut utanför väggen så om det kommer in vatten rinner det ut?

Skulle isf vara i ordningen. Plåtak, råspontbrädor, plast, isolering(vilken?) ångspärr, plywood, gips.

Hur skulle ni gjort?

Fråga 2 golv.
Idag är det ca cc70 mellan golvbjälkarna dessa har ett mått på 180x60 med en bärlina i mitten.

Dessa reglar är helt ok, om än fuktiga. Men det känns ju vansinne å byta ut dem.
Min tanke var att slå på en 50mm regel ovanpå så får jag en höjd på ca 220.
Kommer använda det befintliga golvet som trossbotten.
Jag hade tänkt flytspackla golvet sendan. , men 70cc är lågt avstånd. Kan Jag stabilisera det på nått vis?

Vad tycker ni jag ska isolera med? Funderar på Spån? Det Tar ju och släpper fukt om nu reglarna är lite fuktiga Samt att det är billigt. Ok inte lika bra isolerings förmåga.

Ska jag ha nån typ av vindpapp på trossbotten innan isolering?

Tacksam för tips
 
  • Gammalt uthustak med träbjälkar och plåttak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt trägolv med en uppbruten sektion som visar golvreglar och stenar under golvet i ett uthus eller verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.