Hej kära inredningsfreaks! Jag behöver hjälp! Vårt vardagsrum har vita väggar men vi ska nog tapetsera om så småningom med kanske en fondvägg. Alla möblerna är i mörkt trä, valnöt eller schesham, mattorna är gråbeiga och linnegardinerna är vita. Hela hörnet på rummet mot vilket soffan står är fönster (cirka fyra meter kanske?). Nu till problemet: Vi ska köpa en ny soffa, Monza från Mio, tresits med schäslong + pall. Jag vill ha den ljusgrå o min sambo vill ha den mörkgrå. Det lutar åt att han får som han vill den här gången. Men hur ska jag få en mörkgrå soffa att smälta in bra i vårt rum? Kommer det inte bara se ut som en mörk klump? Visst jag kan lägga på ljusa kuddar och vita fårskinn, men vad behöver vi ha för färg på mattan då? Ljusgrå? Eller måste vi byta ut möblerna, träslaget?
 
Ingen som har lust att svara?
 
Vi har oxå beställt Monza från MIO, fast i ett mörkbrunt tyg. Vi ska köpa helt nya möbler och de blir i vitt och svartbrunt förutom en TV-bänk från IKEA som e röd. Sen kommer vi förmodligen en fondtapet från kollektion Hanna/Boråstapeter. Sen ska vi oxå föröka hitta en röd matta. Gardinerna blir nog vita.
Du kan ha gråa och mörkbruna möbler och sen ha accentfärger i en fondtapet, mattor, kuddar och gardiner. Vilken färg e efter tycke o smak. De flesta färger passar till grått.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.