Hej!
Jag vill göra en platsbyggd hallmöbel som går från garderoben (vänster i bild) till ytterdörren. En bredd på 112cm. Det skall vara en sittdel hela vägen (112cm)

Jag undrar om ni har något tips på hur jag skall få det snyggt med elementet där.
Eller kan jag byta till ett lågt element som man kan dölja bakom sittdelen? (Bostadsrätt)
 
  • Element längst väggen med termostatventil till vänster och skor, kartonger och en keps på golvet framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Elementet är föreningens egendom och du får inte byta ut det utan tillstånd av styrelsen. Eftersom elementen är dimensionerat för att värma upp lägenheten lagom mycket tror jag inte att du kommer att få lov att byta till ett mindre med sämre uppvärmningsförmåga. Det är också olämpligt att bygga in det eftersom det också sänker dess förmåga att värma upp hallen samt det ska vara möjligt att justera/byta ut termostaten och lufta elementet..
 
Sök på elementskydd så får du upp en mängd förslag, inga problem att bygga ett flyttbart så man kan lufta osv
/B
 
BirgitS BirgitS skrev:
Elementet är föreningens egendom och du får inte byta ut det utan tillstånd av styrelsen. Eftersom elementen är dimensionerat för att värma upp lägenheten lagom mycket tror jag inte att du kommer att få lov att byta till ett mindre med sämre uppvärmningsförmåga. Det är också olämpligt att bygga in det eftersom det också sänker dess förmåga att värma upp hallen samt det ska vara möjligt att justera/byta ut termostaten och lufta elementet..
Hej!
Dessa bestämmelser har jag bra koll på då jag själv sitter i styrelsen och vi har klinkers med golvvärme i hallen. Så elementet kommer aldrig vara till användning ändå.
Vad gäller elementet har vi redan godkänt ett byte av element på min bekostnad om det skulle bli relevant.
Tack för ditt svar:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.