Hej
Den irriterande grannen klagade mig två gånger till djurskyddsmyndigheten och kommunen. Anledningen var att min hund skäller, Dem avslog båda klagomålen eftersom de inte var övertygande. Denna granne skickade också ett mejl till mig och sa till mig att tysta hunden i alltid Jag anser att denna djurplågeri. Hunden skäller två eller tre gånger mellan klockan tio på morgonen och sex på kvällen och ibland ylar den inte alls.Dock säger grannen alltid åt mig att tysta honom.Jag måste vara med hunden i trädgården så att han skäller inte, jag lärde honom att aldrig skälla i trädgården, men jag tycker synd om hunden. Vad ska jag göra och vad tycker ni? Resten av grannarna säger att grannen är sjuk. Är detta hundens ansvar? Att han är sjuk ? Han måste söka vård . Han är den enda grannen som alltid klagar på mig, och resten av grannarna sa att dem kommer att vittna med mig om att min hund inte är irriterande och att den inte skäller.
Han bor 500 m borta och det finns en trafikväg mellan och en skola med barn . Hur kan han höra min hund när den käller en gg om dagen eller två gg ? Jag är trött på det , vad har ni för råd ?
Tack
Mvh Leende hund med fluffig päls i trädgården, inget skällande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J Jamjaz65 skrev:
Hej
Den irriterande grannen klagade mig två gånger till djurskyddsmyndigheten och kommunen. Anledningen var att min hund skäller, Dem avslog båda klagomålen eftersom de inte var övertygande. Denna granne skickade också ett mejl till mig och sa till mig att tysta hunden i alltid Jag anser att denna djurplågeri. Hunden skäller två eller tre gånger mellan klockan tio på morgonen och sex på kvällen och ibland ylar den inte alls.Dock säger grannen alltid åt mig att tysta honom.Jag måste vara med hunden i trädgården så att han skäller inte, jag lärde honom att aldrig skälla i trädgården, men jag tycker synd om hunden. Vad ska jag göra och vad tycker ni? Resten av grannarna säger att grannen är sjuk. Är detta hundens ansvar? Att han är sjuk ? Han måste söka vård . Han är den enda grannen som alltid klagar på mig, och resten av grannarna sa att dem kommer att vittna med mig om att min hund inte är irriterande och att den inte skäller.
Han bor 500 m borta och det finns en trafikväg mellan och en skola med barn . Hur kan han höra min hund när den käller en gg om dagen eller två gg ? Jag är trött på det , vad har ni för råd ?
Tack
Mvh [bild]
Du verkar ha en mycket snäll hund. Jag skulle inte tänka mer på grannen alls. Hälsa och vinka och var glad när ni träffas. Det kommer alltid finnas en sur gubbe i kvarteret :(
 
  • Gilla
Jamjaz65
  • Laddar…
Ingorera.
 
Om klagomålen avslogs så är det väl inget problem.
Ignorera grannen.

500 m bort och han hör hunden?
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Iofs. Även om man bor 500m bort. Så kan ju vissa hundar vara rätt irriterande när man är ute och går och behöver passera. Nu verkar ju inte detta handla om en hund som vrålskällande kastar sig mot staketet när man passerar, sådana hundar kan jag bli rätt störd på.

Men anmäla... Det blir ju bara löljigt.
 
  • Gilla
Jamjaz65
  • Laddar…
Inväntar bara att någon skriver att du skall gå över med fikakorgen eller webergrillen till grannen..

Mitt råd är: du har gjort och gör vad du kan. Fortsätt bara med det och skit i grannen. En del människor är inte alltid helt klara i huvudet dessvärre, och då kan det yttra sig såhär. Se till att ha ditt på det torra, dvs ha inte någon som helst kontakt med grannen, håll dig väl med de övriga grannarna, ta hand om hunden.

Och åter igen, ha INGEN kontakt med grannen. Svara bara ruskigt kort i eventuella svar. Nästan så du kan ta fram ett standardsvar som är det enda du ger, typ "Tack för din synpunkt. Jag och min hund mår utmärkt." Eller ännu hellre svara inte alls.

Det är när man försöker börja lirka och komma med små eftergifter eller information i syfte att mildra situationen som det kan dra åt helvete i sådana här fall eftersom det ger den andra parten något att gå på. Samma gäller telefonförsäljare som lyckas lura på äldre abonnemang. Jag lär ut att de inte skall vara vänliga utan bara säga "nej tack, hejdå" och slänga på luren utan att invänta ett svar, annars är risken att de fastnar i en konversation.
 
  • Gilla
Jamjaz65
  • Laddar…
Hunden skäller för att den känner sig ensam och vill ha lite uppmärksamhet. Uppmärksamhet har den ju tydligen fått då någon tycks störa sig på det.

Om nu den irriterade gubben bor 500 m bort kan han kanske ha hört någon annan hund skälla i något annat väderstreck.

Säger som alla andra här, ignorera
 
  • Gilla
Jamjaz65
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.