Jag har fått skador i min putsade garagevägg, som också utgör källarplanet till huset, efter att jag anlitade en håltagare för att förstora öppningen till garageporten. Nu behöver jag laga ytterväggen med någon form av puts antar jag. Skadorna är bitvis ganska djupa, se bild, och jag själv är ganska oerfaren med att putsa. Jag är tacksam för tips om material och metodik. Skador på en putsad garagevägg över en rosa garageport, med bitvis djupa sprickor och avslagen puts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand pekar på skador i puts vid garageportens öppning på en källarvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N
Använd c bruk, men tycker du ska ta dit en murare.
 
  • Gilla
Vargklo
  • Laddar…
A
V Vargklo skrev:
Jag har fått skador i min putsade garagevägg, som också utgör källarplanet till huset, efter att jag anlitade en håltagare för att förstora öppningen till garageporten. Nu behöver jag laga ytterväggen med någon form av puts antar jag. Skadorna är bitvis ganska djupa, se bild, och jag själv är ganska oerfaren med att putsa. Jag är tacksam för tips om material och metodik. [bild][bild]
Armera med nät innan putsning/
Förzinkat putsnät, innebär att de klarar rörelser i underlaget på ett mycket bättre sätt.
 
N
Du bör ta bort putsen upp till plåten ovan dörren, eller all puts på väggen om den är liten.
Näta med galvat nät som ovan skrev. Och nätet måste ju dras runt betongen.
Men på betongen måste du grunda med något A bruk.
Weber grundningsbruk kc förslagsvis.
Jag tror att det blir svårt för en privatperson att få ihop på ett bra visuellt sett och även hur länge det håller.
 
  • Gilla
Anonymiserad 220941
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.