Jag ska isolera ett snedtak inifrån med isolerskivor och undrar hur jag enklast gör det själv. Det är något för brett mellan reglarna/takstolarna så skivorna håller sig inte på plats. Någon som har nåt tips?
 
  • Gilla
Seet
  • Laddar…
Du kan tex. spika upp lite ståltråd mellan reglarna som du sedan trär isoleringen ovanpå , skivorna kommer nu att vila på ståltråden tills du får tid att sätta plast eller ytskikt.
Ska du ha plast så kan du nita fast den på reglarna halvvägs och trä i isolering i facken.:)
 
  • Gilla
nilseriklindholm och 2 till
  • Laddar…
Hur ska jag fästa ståltråden?
 
Henriku skrev:
Hur ska jag fästa ståltråden?
häftpistol
 
går även bra att använda murarsnöre istället för ståltråd!
 
Tack! Jag har 195mm djup att isolera, jag har 95mm isolering som används till två lager (95+95=190mm). Ska jag byta ut ena lagret mot en tjockare isolering eller köra som planerat? En tjockare innebär väl stt man får pressa in isoleringen något så det ryms. Men det kanske inte gör något bara det inte pressas ihop för mycket?
 
Gör precis samma sak, mitt tips. Packsnöre Längd 450 meter 69:- på Biltema + en häftpistol.
 
Henriku skrev:
Tack! Jag har 195mm djup att isolera, jag har 95mm isolering som används till två lager (95+95=190mm). Ska jag byta ut ena lagret mot en tjockare isolering eller köra som planerat? En tjockare innebär väl stt man får pressa in isoleringen något så det ryms. Men det kanske inte gör något bara det inte pressas ihop för mycket?
Det går att pressa lite grann. Ju större mått desto mer kan du packa ( vi pratar om några mm) Hur mycket rör det sig om?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.