Halloj, har en helt vanlig badrumsdörr som har börjat tappa färg och smått börjat flagna.

Tanken är att jag ska nu återställa den till ungefär hur den såg ut som ny.

Fråga nr 1. Är det ens möjligt?
Fråga nr 2. Om möjligt, hur ska jag göra det? Vad behöver jag för material, vill verkligen inte stå där på hornbach och se ut som ett frågetecken, vill gärna ha en lista på allt som ska köpas på en och samma gång så jag har dörren färdigt omgående.

Sen tänkte jag passa på att fråga, tidigare har jag haft en tv uppe på vägen som jag nu har tagit bort. Det som finns kvar på väggen är hål och små metall grejer som höll i Tvn innan.
Hur ska jag göra för att få bort dem? Jag vet att jag ska spackla över hålen och måla men hur ska jag få bort hålen och de som finns i ?

Bifogar bild.


Bild 1 är på dörren
Bild 2 är på hålen i väggen
 
  • En vit dörr med synliga skador och sprickor vid kanten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två sprinklerhuvuden på en ljus takyta, troligen säkerhetsutrustning för brandsläckning inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulla tvätta dörren med målartvått, slipa försiktigt vid det flagnade i kanten och måla om med möbelfärg / snickerifärg i lämplig vit nyans. Skumgummiroller. Det blir troligen inte helt perfekt men bra nog. Du vill möjligtvis måla om karmen (kvistlack kan behövas) och dörrfodret med samma färg.

Väggen: det ser ut som mollyplugg, peta ut upp brickan med en mejsel och slit bort den med tång. Tryck in resten av pluggen i väggen. Spackla och måla.

Johannes
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.